środa, 20 kwietnia 2011

Babeczki jogurtowe

Czy zdarza się wam tak, że wcale nie macie ochoty na skomplikowane przepisy? I już nie chodzi o brak czasu ale o zwykłą niechęć? U mnie raz na jakiś czas po serii mniej lub bardziej skomplikowanych wypieków, następuje przesyt i czasem robię sobie przerwę albo szukam łatwych przepisów.
Przepis na ciasto jogurtowe poleciła mi koleżanka, która jest fanką prostych przepisów, polegających na wymieszaniu składników. Mnie oprócz prostoty ujęła także anegdotka, że jest to pierwsze ciasto, jakie francuskie dzieci robią samodzielnie, zastanowiło mnie to od czego zaczynają polskie dzieci (i czy w ogóle zaczynają)? 

Yogurt Muffins


Oryginalny przepis na ciasto pochodzi ze strony Kwestia Smaku, a ja z braku formy w odpowiednich rozmiarach, zamieniłam ciasto na babeczki :)

Składniki:
(na 18 babeczek)
1 mały (150 g) kubeczek jogurtu truskawkowego (może być każdy inny)
Umyć kubeczek po jogurcie i używać go do odmierzania pozostałych składników:
3 kubeczki mąki
1 i 1/2 kubeczka cukru
1 łyżeczka cukru waniliowego
1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
3 jaja
1 kubeczek oleju roślinnego
cukier puder do posypania na wierzchu

Wykonanie:
Wymieszać mąkę z proszkiem do pieczenia, dodać resztę składników i wymieszaj na gładką masę. Przełożyć do foremek i piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez około 25 minut. Sprawdź patyczkiem, czy ciasto nie przykleja się do niego. W razie konieczności piec ciasto jeszcze trochę dłużej, aż wyjęty patyczek będzie suchy.

22 komentarze:

  1. Mam wrażenie, że polskie dzieci już 'nie zaczynają'. Kiedyś może na zajęciach technicznych/kulinarnych, ale teraz ? Strasznie nad tym ubolewam, bo muffinki to idealny przepis dla najmłodszych! ;).

    I u mnie czasem pojawia się zwykła niechęć. Wtedy zawsze są muffiny!
    ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. szkoda, jeśli nie zaczynają. ja pamiętam pierwszy przepis, który pani padała nam w 3 klasie podstawówki, a potem robienie sałatek i kolorowych kanapek na lekcjach 'techniki' :)

    OdpowiedzUsuń
  3. a czy można dodać jogurt naturalny?

    OdpowiedzUsuń
  4. dlaczego moje babeczki nie rosną, mają 1cm grubości i w dodatku papierki mi się rozjeżdżają, wszystko z nich wypływa :(
    o co chodzi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, że pieczesz w samych papierkach? Jeśli tak to nic dziwnego, masa jest za 'ciężka' żeby same papierki wytrzymały wzrost babeczek i pewnie dlatego ci się rozjeżdżają.

      Polecam zainwestować w foremki do muffinów, ponieważ same papierki nie zawsze mogą je zastąpić. Na rynku jest mnóstwo form do muffinów, od całych form (http://www.smaczny.pl/sklep/zdjecia/prod4020.jpg), po pojedyncze foremki np. silikonowe (http://www.redonion.pl/inc_redonion/static/images/produkty/2532.jpg), z których sama korzystam ponieważ są łatwe w użyciu, nie potrzeba już do nich papierków i łatwo się je myje.

      Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. czy zamiast oleju można dać masło lub margarynę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak ale trzeba roztopić wcześniej

      Usuń
  6. Dziękuję za przepis:)
    Babeczki są kapitalne i zawsze się udają:)
    Nawet na margarynie;)

    OdpowiedzUsuń
  7. najlepszy przepis na babeczki jaki znalazłam ... a bardzo dużo babeczek już upiekłam zawsze były za suche albo za mokre te są idealne !
    ja dodatkowo nadziewam je jeszcze dżemem ; )

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie zajadamy:-) sa boskie! Robiłam na jogurcie naturalnym i z dodatkiem olejku cytrynowego. Dziękuje :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super pomysł! ten przepis to jest taka podstawa, z dodatkami można szaleć według uznania :)

      Usuń
  9. Muffinki przepyszne - znikają ekspresowo :-) i prościzna do zrobienia. Super!

    OdpowiedzUsuń
  10. moja 6 letnia córcia robi je już sama zawsze jej sie udaja i zawsze wszystkim smakuja

    OdpowiedzUsuń
  11. Babeczki są przepyszne. :3 A w połączeniu z nutellą po prostu rozpływają się w ustach. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Babeczki są przepyszne. :3 W połączeniu z nutellą po prostu rozpływają się w ustach. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ależ oczywiście, że dzieci w młodszych klasach podstawówki robią kanapki czy sałatki. Z pieczeniem jest różnie - nie zawsze są możliwości w szkole.

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepis idealny - śliczne, wyrośnięte lekko wilgotne i fantastycznie pyszne babeczki!!!
    Bardzo dziękuję za przepis z pewnością jeszcze wiele razy upiekę takie muffiny.

    OdpowiedzUsuń
  15. bardzo pyszne są a ciasto jeszcze lepsze

    OdpowiedzUsuń