wtorek, 12 kwietnia 2011

Szybkie rogaliki z czekoladą

Czyli jak połączyć świętowanie Dnia Czekolady z Tygodniem Weganizmu. Kiedy zobaczyłam dziś na facebooku, że dziś celebrujemy objadanie się czekoladą, wiedziałam, że muszę coś upiec, ale pojawiły się 2 problemy. Po pierwsze: brak czasu, jak to zwykle na początku tygodnia, po drugie wspomniany już wyżej Tydzień Weganizmu. Weganką nie jestem, ani nawet wegetarianką, ale jestem entuzjastką zdrowej kuchni i w tym tygodniu postanowiłam spróbować nie jeść produktów pochodzenia zwierzęcego.
Jako, że nie jestem osobą, którą usatysfakcjonuje po prostu kupno tabliczki czekolady i zjedzenie jej, bo to zbyt proste i zwyczajne, naprędce wymyśliłam rogaliki z ciasta francuskiego wypełnione czekoladą, a potem przypomniałam sobie, że Nigella Lawson w serii 'Nigella Ekspresowo' też takie robiła!

Little Chocolate Croissant

Składniki:
(na 12 małych rogalików)
1 opakowanie ciasta francuskiego (ja kupiłam w Biedronce, ponieważ jego skład jest wegański)
1 tabliczka gorzkiej czekolady

Wykonanie:
Ciasto rozwinąć i pokroić na 6 kwadratów, następnie każdy kwadrat przekroić na 2 trójkąty. Czekoladę połamać na małe kawałki (ok. 1 cm) i umieścić na środku każdego trójkąta. Rogaliki zwijać od dłuższego brzegu, boki skleić palcami i wygiąć na kształt litery C.
Ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i piec przez ok.15 min (aż się zarumienią i zrobią puszyste) w temperaturze 200 st C.

P.S. Jeśli ktoś jest zainteresowany akcją Tydzień Weganizmu, odsyłam do Wegestrefy, znajdują się tam informacje o wydarzeniach w Łodzi. Jak widać weganizm to nie tylko warzywa :))

3 komentarze:

  1. Ja niestety zbyt późno dowiedziałam się o tym tygodniu i nie wyszło...najwyżej zorganizuję sobie taki sama w najbliższym czasie ;). A rogaliki pamiętam z programu, muszą być pyszne z czekoladą ;).

    OdpowiedzUsuń
  2. O, to bardzo ładnie, ze Twoje rogaliki czynią ukłon w strone weganizmu/wegatarianizmu :) Bardzo ładne - nie zdziwi mnie jeśli szybko zniknęły ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Holgo, Tydzień Weganizmu w Łodzi zaczął się w poniedziałek, ale np. w Warszawie rozpoczął się dopiero dzisiaj, także nie jest jeszcze za późno :) Ale popieram pomysł by samemu organizować sobie takie akcje :)

    Magda, bardzo się cieszę, że ci się podobają, bo nie jestem najlepsza w formowaniu rogali ;p
    A połowa z nich rzeczywiście zniknęła bardzo szybko, na szczęście uchowałam kilka sztuk do zdjęcia (no i na śniadanie!) :D

    OdpowiedzUsuń