poniedziałek, 2 maja 2011

Biszkopt z truskawkami


















Prosty, słodki, puszysty biszkopt dla posiadaczy "słodkich zębów" i na niezbyt ciepłą majówkę również.

Składniki:
(na blaszkę o wymiarach 25x35)
6 jajek
1,5 szklanki cukru
2 i 1/4 szklanki mąki
2 i 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
4 i 1/2 łyżki oleju
3 łyżki wody
1 łyżka octu
truskawki
+ cukier puder do posypania wierzchu

Wykonanie:
Jajka ubić z cukrem. Dodać najpierw płynne składniki, potem suche, mąkę z proszkiem dodajemy na sam koniec. Formę do ciasta wyłożyć papierem do pieczenia. Wlać ciasto i poukładać na nim truskawki.
Pieczemy przez ok. 40 minut w temperaturze 190 st C, do tzw. suchego patyczka.

Miłego weekendu :)

P.S Macie jakiś patent, żeby owoce nie opadały?

5 komentarzy:

  1. Ooo, to ja mam słodkie zęby!
    Lubię czasem takie ciasta. Proste, wydają się zwykłe, ale jednak przywołują wspomnienia. I smak mają wspaniały.

    A co do opadania na dno: słyszałam, że należy owoce oprószyć mąką. Jednak tego nie sprawdziłam, więc nie wiem czy to prawda. I ciasto powinno być gęste. Możesz jednak (i to się sprawdzi na pewno ;) poukładać owoce na dnie i dopiero na nie wylać ciasto, a po upieczeniu i lekkim przestudzeniu je obrócić do góry dnem.

    Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. No tak, już sobie przypomniałam twoje migdałowe ciasto z jabłkami, postaram się zapamiętać i w przyszłości też posłużyć się tą metodą :) bo jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby oprószenie mąką zdziałało cuda ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. O, ja jestem fanką takich ciast latem - często robię różne kombinacje owocowe do znudzenia ;) U mnie też czasem owoce opadają, ale zachwyt i tak rośnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super! Puszysty biszkopt i owoce :) Nic więcej nie trzeba żeby było pysznie!
    /Moja mama też zawsze oprószała mąką, czy to bakalie, czy kawałki czekolady, czy świeże owoce. Z tego co pamiętam działało - także podpisuję się pod radą Holgi:) Spróbuj :)/

    Ściskam!

    OdpowiedzUsuń
  5. hmm, to może jednak uwierzę w moc mąki i przy którymś wypieku oprószę nią owoce.
    Dzięki dziewczyny za rady :D

    OdpowiedzUsuń