czwartek, 23 czerwca 2011

Makowiec na kruchym cieście

Wróciłam do mojego rodzinnego miasta z zamiarem upieczenia tego ciasta, a co się okazało? W moim mieście nie ma już truskawek! No ale cóż otarłam łezkę kręcącą się w oku i zrobiłam przegląd kuchennych szafek. Znalazłam puszkę z masą makową, która litościwie na mnie spoglądała, żeby ją wykorzystać.

Poppy seed shortcake

Składniki:
3 szklanki mąki
1 szklanka cukru
250 g miękkiego masła
1 jajko
1 żółtko
cukier waniliowy
1 puszka masy makowej

Wykonanie:
Wszystkie składniki, oprócz masy makowej, wsypać do miski i ręcznie wyrabiać, do czasu, aż ciasto zrobi się zwarte. Gdy ciasto już będzie gotowe zawinąć w folię spożywczą i odłożyć do lodówki na ok. 30 min (ja zrobiłam ciasto dzień wcześniej późnym wieczorem i odłożyłam do lodówki na całą noc).
Ciasto dzielimy na pół i pierwszą porcje równomiernie układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, następnie na kruche ciasto kładziemy masę makową. Na sam koniec drugą połowę ciasta ścieramy na dużych oczkach tarki, przykrywając masę makową.
Pieczemy przez ok.55 min w temperaturze 190 st C.

Poppy seed shortcake

2 komentarze:

  1. I na mnie podobna puszka spogląda. A ja się chyba w końcu zlituję i ją wykorzystam ;).

    Podoba mi się Twój projekt.
    Ja też muszę coś wymyślić.
    Ale jeśli już to od lipca, bo aparat postanowił się zemścić za brzydkie traktowanie i się po prostu zepsuł.

    Pozdrawiam!
    Wytrwałości w uroczym projekcie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam nadzieje, że aparat da się naprawić :)

    Cieszę się, że podoba Ci się projekt i zachęcam również do działania :)

    OdpowiedzUsuń