niedziela, 3 lipca 2011

Ciasto cynamonowe z bezą i migdałową kruszonką

Najlepsze podawane jeszcze jako ciepłe. Najlepsze na deszczowy pierwszy dzień lipca. Połączenie wilgotnego, puszystego, aromatycznego ciasta i chrupiącej kruszonki jest strzałem w 10! Idealne z pyszną herbatą i dobrą książką :)




















Przepis znaleziony u Holgi :)

Składniki:

Ciasto
125 g masła
2/3 szklanki cukru
2 żółtka
1 jajko
100 g czekolady (użyłam gorzkiej)
1, 5 szkl. mąki
1 i 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka cynamonu
2/3 szkl. mleka

Beza:
2 białka
1/2 szkl miałkiego cukru

Kruszonka:
1 łyżeczka cukru
1/2 łyżeczki cynamonu
1 łyżka wiórków kokosowych
1/4 szkl płatków migdałowych

Kwadratową formę o boku 23 cm wysmarować masłem, wyłożyć papierem do pieczenia.
Masło i cukier utrzeć do białości, dodawać kolejno żółtka, jajka. Dodać pokrojoną bardzo drobno (lub startą na tarce) czekoladę i na przemian mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i cynamonem oraz mleko.
Wlać masę do przygotowanej formy.

Beza:
Białka ubić do czasu aż zaczną tężeć (nie na sztywno), dodawać powoli cukier i ubijać aż się wszystko dokładnie połączy (ok. 2 minut).
Bezę wylać na masę. 
Kruszonka:
Wymieszać wszystkie składniki i posypać nimi bezę.
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 165 st C.
Piec 45 minut.

8 komentarzy:

  1. idealne ciasto na poprawę humoru w taki deszczowy dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda świetnie ;)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. pyszności, na każdą pogodę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja zawsze pominę najważniejsze posty, takie, w których ktoś odwołuje się do mojego bloga.
    Wybacz. Mam nadzieję, że smak ciasta wynagrodził Ci moje roztrzepanie!
    ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. to ty powinnaś wybaczyć moje roztrzepanie, że zapomniałam ci napisać, ze użyłam przepisu od ciebie ;p

    OdpowiedzUsuń
  6. ciasto wydaje się przepyszne:) szukałam właśnie jakiegoś ciekawego przepisu i chyba właśnie znalazłam:)

    An Interesting Distraction

    OdpowiedzUsuń
  7. cieszę się, że wam się podoba :)

    Martaaa, to ciasto jest super, niby zwykłe cynamonowe ale ta beza i kruszonka można by powiedzieć, uszlachetnia je :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj tam, ta notka na blogu to tylko punkt obowiązkowy, nikt sobie tego nie bierze do serca ;).

    OdpowiedzUsuń