środa, 24 sierpnia 2011

Jabłecznik

Bardzo prosty przepis, ze starego zeszytu mojej mamy. Zeszytów jest kilka, jabłeczników kilkadziesiąt, każdy podpisany innym imieniem, w zależności od kogo moja mama  dostała przepis. Kiedyś nasze mamy wymieniały się zeszytami, dzisiaj robimy to w internecie. Z jednej strony duże ułatwienie i większy dostęp do wszystkiego, z drugiej strony fajnie jest wymienić się i pogadać o przepisach w realnym świecie.

Apple cake

Dziś zrobiłam "Jabłecznik Basi", ostatnimi czasy mój ulubiony :)

Składniki:
1 opakowanie margaryny
4 jajka
2 szklanki mąki
3/4 szklanki cukru
1 łyżeczka aromatu cytrynowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 litrowy słoik prażonych jabłek

Wykonanie:
Mąkę przesiać i wymieszać z proszkiem do pieczenia. Margarynę ucieramy z cukrem następnie dodajemy kolejno po jednym jajku. Dodajemy aromat i miksując należy stopniowo wsypać mąkę.
3/4 ciasta wyłożyć do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Następnie wykładamy na masę prażone jabłka.
Do pozostałej częsci ciasta dodajemy 1/4 szklanki mleka, miksujemy i wylewamy na masą jabłkową.
Pieczemy przez 60 min w temperaturze 180 st. C.

9 komentarzy:

  1. Co prawda moja mama nie posiadała zeszytu z odręcznymi zapiskami, ale 'odziedziczyłam' po niej wiklinowy kosz pełen wycinek z gazet i małych karteczek z przepisami z pismem koleżanek, cioć. Lubię tam zaglądać, ale najczęściej zwyczajnie pooglądać.
    Dlatego pożyczam recepturę na ten jabłecznik i wpiszę go do mojego przepiśnika. Odręcznie.
    ;)

    P.S.Mam identyczny talerzyk, a co za tym idzie chyba i filiżankę ;).

    OdpowiedzUsuń
  2. 'Basia' pewnie by się ucieszyła :D

    A co do talerzyka, mam w domu cały zestaw. Musiał być kiedyś bardzo popularny bo spotykałam już te wzory u wielu ludzi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękny jabłecznik. Uwielbiam takie ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  4. muszę w końcu upiec swój pierwszy jabłecznik. pora poszukać przepisów Mamy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej. Dziś piekę moje pierwsze ciasto w życiu, a że lubię b. jabłecznik, dlatego tą przygodę zaczynam od niego. Wybrałem Twój przepis, bo jest prosty i smakuje mi na samą myśl. Dzięki za niego :) Jeśli ciasto mi wyjdzie, będę mega zadowolony :-) Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej. Dziś piekę moje pierwsze ciasto w życiu, a że lubię b. jabłecznik, dlatego tą przygodę zaczynam od niego. Wybrałem Twój przepis, bo jest prosty i smakuje mi na samą myśl. Dzięki za niego :) Jeśli ciasto mi wyjdzie, będę mega zadowolony :-) Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  7. swietny, leciutki, udał się za pierwszym razem, a uwierz ze upiekłam już niejedno ciacho w swoimzyciu, rewelacja, polecam !!!!

    OdpowiedzUsuń