piątek, 19 sierpnia 2011

Wegańskie muffinki cytrynowe

Zazdrościłam Magdzie Nowych Horyzontów, ale jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma. Z racji, że znacznie bliżej mam do Łodzi zdarza mi się bywać na Polówce. Kino w plenerze, spotkania ze znajomymi i coś pysznego do jedzenia, to lubię ostatnio najbardziej.
Dlatego upiekłam te babeczki jako alternatywę dla banalnego pop cornu, czy chipsów.

Vegan Lemon Muffins


Ostatnio mało piekę, winę zrzucam na zadziwiająco upalną pogodę. Jestem raczej zimnolubna, więc dodatkowe stopnie Celsjusza nie są mile widziane :)

Składniki:
2 szklanki mąki
1/2 szklanki cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 szklanki oleju roślinnego
1/2 szklanki mleka sojowego
cytryna

Wykonanie:
Zetrzeć skórkę z cytryny, wycisnąć sok. W jednej misce wymieszać suche składniki, w drugiej mokre. Stopniowo dodajemy mokre składniki do suchych energicznie mieszając. Na koniec dodajemy skórkę cytryny i wyciśnięty sok, całość wymieszać i przełożyć do foremek. Pieczemy przez ok. 30 min w temp. 200 st. C :)

4 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja ze względu na położenie najczęściej bywam w szczecińskim Pionierze, a co do seansów w plenerze to...zazdroszczę. ;)

    Cytrusowomuffinowelove.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie miałam cukru, więc dodałam cukier puder ;)
    Wyszły pyszne. Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  4. pyszne, dzieki! dalam maki orkiszowej:)

    OdpowiedzUsuń