piątek, 23 września 2011

Cantuccini

Z okazji pierwszego dnia jesieni, pojawiły się u mnie cantuccini. Ciastka mojego dzieciństwa, nie tylko idealne na nostalgiczną aurę ale również jako najlepszy umilacz wieczorów pod kocem, z herbatą lub kawą i książką albo nowym odcinkiem Grey's Anatomy :)






































Składniki:
(na ok.70 sztuk) 
 250 g migdałów 2 łyżeczki proszku do pieczenia 
1/4 łyżeczki soli 
500 g mąki 
260 g cukru 
6 jajek
2 łyżeczka ekstraktu z wanili 
1 łyżeczki esencji migdałowej

Wykonanie: 
Nagrzać piekarnik do 150 st. C. 
Jajka ubić z ekstraktem i esencją.  W drugiej misce wymieszać mąkę, proszek do pieczenia, sól oraz cukier. Stopniowo miksując dodać jajka do mąki. Dodać grubo posiekane migdały (mogą być całe). Ciasto odstawic do lodówki na 30 min.
Schłodzoną masę dzielimy na 3 równe części i z każdej z nich formujemy walec o średnicy 4 cm. Układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia zachowując odstęp co najmniej 5 cm. Piec 35-40 min., po tym czasie wyjmujemy ciasto z pieca, przekładamy na deskę i kroimy ukośnie na kromeczki o grubości około 1.5 cm. Wyłożyć kawałki z powrotem na blaszkę i piec z każdej strony po 10 minut.


7 komentarzy:

  1. Lubię takie cudeńka do kawki popołudniowej ;) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. pycha, dla mnie z aromatyczna herbatka i Grey's Anatomy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. fajne ciasteczka, ciekawe jak smakują

    OdpowiedzUsuń
  4. na ich widok człowiek myśli tylko o tym, żeby się schować z książką i ciepłą herbatą pod kocykiem i chrupać, chrupać i chrupać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda smakowicie i myślę, że jurto bądź w poniedziałek zrobię taki dla mojego chłopaka! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. zaraz idę do sklepu i może uda mi się je upiec :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Noo he he, ale nie jestem pewna czy moje nie wyszły za suche. Albo trzeba dodać całą szklankę mleka albo piec w mniejszej temperaturze. To jak zrobsiz to daj znać :)) Ja sobie za to kupie taki słoik na ciastka! :D
    masz tune na wieczór :) http://www.youtube.com/watch?v=r0bS-YnLf4s

    OdpowiedzUsuń