piątek, 16 września 2011

Napój z zielonej pietruszki

Zgodnie z obietnicą zamieszczam przepis na sok, który towarzyszył ostatnio moim naleśnikom. Odpowiadając na pytania, owszem jest pitny! Jest moim  ulubionym sokiem odkąd przestałam pić kupne soki w kartonach i wiecie co? Jest znacznie lepszy od tych wszystkich przesłodzonych napojów.
Jego przygotowanie jest banalnie proste i szybkie (u mnie 40 sekund!), pod warunkiem, że posiada się jakikolwiek food procesor. Niestety nie wiem jak poradziłby sobie z nim zwykły blender, ale możecie sprawdzić.






































Składniki:
mały pęczek natki zielonej pietruszki
1 opakowanie kostek lodu (75 g)
3-4 łyżki cukru (można spokojnie zmniejszyć ilość)
1 obrana cytryna bez pestek
1 litr niegazowanej wody mineralnej

Wykonanie:
Wszystkie składniki, oprócz wody włożyć do naczynia i zmiksować przez ok.30 sek na wysokich obrotach. Następnie uzupełnić wodą mineralną i miksować przez ok.10 sek.

Przepis pochodzi z książki 'Dobre gotowanie'

6 komentarzy:

  1. Z chęcią spróbuję, akceptując zdziwione miny domowników ;).

    OdpowiedzUsuń
  2. Kusi mnie tem koktajl już od dawna,musi być mega orzezwiający;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piłam podobny napój, który zaserwował mi znajomy, z tym, że w tamtym był dodany banan, dzięki czemu nie trzeba było dodawać cukru. Był pyszny. Dziękuję, że Twój przepis mi o nim przypomniał.

    OdpowiedzUsuń
  4. Haniu-Kasiu, świetny pomysł z tym bananem, następnym razem zastąpię nim cukier :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolor jest fenomenalny, a po spróbowaniu napoju selerowego w USA chyba żaden koktajl nie jest mi straszny, nawet ten z zielonej pietruszki :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. U nas w mieście jedna z restauracji podaje bardzo podobny, ale dodaje jeszcze banany :) Tylko w takiej formie jestem w stanie zjeść pietruszkę :)

    OdpowiedzUsuń