sobota, 3 września 2011

Orzechowe muffinki z kruszonką

Pierwszy raz robiłam muffiny z kruszonką i przyznam, że jest to świetny dodatek, nadaje zwykłym babeczkom nieco charakteru i słodyczy. Następnym razem dodam kilka całych orzechów, coby dopełnić całość, postawić kropkę nad i, wy możecie zrobić już to od razu :)






































Składniki:
Mokre
250 ml mleka
90 ml oleju
1 jajko

Suche
250 g mąki
100 g  brązowego cukru
3/4 szklanki prażonych mielonych migdałów
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody

Kruszonka
1 szklanki mąki
1/2 szklanki brązowego cukru
masło (tyle ile potrzeba do uzyskania kruszonki)

Wykonanie:
W oddzielnych miskach łączymy składniki mokre i suche, następnie mieszkamy wszystko razem tak by suche składniki były wilgotne. Ciasto przełożyć do foremek. Z mąki, cukru i masła przygotowujemy kruszonkę i posypujemy nią wierzch każdej babeczki. Piec w temperaturze 200 st. C przez ok. 20 min.

9 komentarzy:

  1. uwielbiam orzechowe smaki! kruszonka dodaje muffinkom sporo uroku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. muffiny z kruszonką - tego jeszcze nie próbowałam! wyglądają cudnie. (:

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja uwielbiam muffiny z kruszonką - przypominają wtedy ciasta w wersji mini, bardzo letnio mi się kojarzą :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ślicznie wyglądają, pyszne muszą być

    OdpowiedzUsuń
  5. re: 4 główne rodzaje! tak napisałam i tak uważam :) moje poglądy nie są przestarzałe... chyba ktoś tu się naoglądał zbyt dużo trinny i susannah :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. nikt nikomu nie każe sobie przypinać samemu etykietki :) zawsze można kogoś porosić :) chodzi mi głównie o to , że są to główne WYJŚCIOWE sylwetki , kiedy zmienia się jeden elemnt sylwetki nadal jest ona brana pod tą główną kategorie , wystarczy czytać ze zrozumieniem i używać uniwersalnych zasad :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O, te komentarze to o muffinach? ;)))

    Tak czy siak, muffin z kuszonką to dopiero muffin!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ania vel Vespertine, na upartego można je podciągnąć pod muffiny, każdy muffin też na pewno prezentuje jakąś sylwetkę ;)

    OdpowiedzUsuń