środa, 9 listopada 2011

Ciasto z dynią, suszonymi śliwkami i morelami

Fajne, bardzo aromatyczne ciasto, nieco wilgotne z dodatkiem suszonych owoców, które robią tu wiele, także nie omijajcie ich w tym przepisie :) 


Składniki:
1 szklanka puree z dyni
2 jajka
3/4 szklanki cukru
3 szklanki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 szklanki oleju
1/2 szklanki jogurtu naturalnego
3 łyżki gorzkiego kakao
1 łyżeczka cynamonu

Wykonanie:
Jajka ucieramy z cukrem. Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia, następnie dodajemy dynię, jogurt i olej, a na koniec jajka z cukrem. Wszystko dokładnie mieszamy za pomocą miksera. Na koniec dodajemy kakao i cynamon, mieszamy i wrzucamy pokrojone śliwki i morele. Masę przelać do okrągłej formy wyłożonej papierem. Piec w temp. 180°C  przez 40-50 min.

Uwagi:
Część śliwek i moreli położyłam przed pieczeniem na ciasto, nie polecam tego robić, no chyba, że lubicie przesadnie wysuszone owoce.

6 komentarzy:

  1. Uległam społecznemu nielubieniu suszonych owoców i przez większość swojego przedłuuugiego życia ich nie znosiłam. Teraz uwielbiam. A ciasto dyniowe obiecuję sobie od miesiąca.

    ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. widziałam w tym sezonie, wiele ciekawych ciast z dyni. sama nawet jedno robiłam. Jednak to jest najoryginalniejsze i warte powielenia. zapisuje przepis i pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. na każdym blogu kompletne dyniowe szaleństwo! Ale to bardzo dobrze bo ja je uwielbiam. Ciasto wygląda bosko!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasto klasa!! Dziś wieczorem Ty babrzesz sie z seitana, a ja może upiekę coś z Twojego bloga :D jak bozia da czas..ale liczę jakaś bozia da czas i dziś sobie coś upiekę :))
    pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałam w tym sezonie chyba z 10 dyń, szkoda było wyrzucać( sieję ze względu na pestki), bo z uprawy ekologicznej(własnej), więc zaczęłam wyszukiwać , co by tu upichcić. Udaje mi się bułka drożdżowa z dynią i rodzynkami.Dynię wcześniej gotuję w małej ilości wody.

    OdpowiedzUsuń
  6. Anoniomowy, nic tylko pozazdrościć takiej ilości dyń. A bułka drożdżowa z jej dodatkiem to świetny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń