środa, 29 lutego 2012

Proste ciasto czekoladowe

Prawdopodobnie nie zostanę zrozumiana ale nie przepadam za brownie. Kleistość, ciężkość i surowość tego ciasta do mnie nie przemawia. Z drugiej strony nie cierpię suchych murzynków.
To ciasto jest idealnym złotym środkiem. Puszyste i wilgotne, wraz z polewą stanowi niebezpieczny środek uzależniający. 
Ostrzegam i polecam jednocześnie :)

Chocolate Cake


Składniki:
115 g miękkiego masła
1 szklanka cukru
1 łyżeczka cukru waniliowego
2 jajka
1 szklanka mąki
1,5 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki kakao
3/4 szklanki mleka

Polewa:
2 łyżki masła
2 łyżki cukru
2 łyżki kakao
2 łyżki wody

Wykonanie:
Masło, cukier i cukier waniliowy ucieramy mikserem, aż uzyskamy lekką puszystą masę.
Nieustannie mieszając, stopniowo dodajemy roztrzepane jajka.
Do osobnego naczynia przesiać mąkę, dodać proszek do pieczenia i kakao.
Do masy maślanej na przemian dodajemy suche składniki i mleko, cały czas ucierając.
Wylać powstałe ciasto do wyłożonej papierem do pieczenia tortownicy.
Piec w 190 st. C przez ok 35 minut do tzw. suchego patyczka.

Polewa:
W garnuszku rozpuszczamy masło, następnie dodajemy cukier, kakao i wodę. Mieszając czekamy aż wszystkie składniki połączą się ze sobą. Chwilkę studzimy i wylewamy na ciasto. 

24 komentarze:

  1. Mojego nielubienia ciast z kremem(a raczej kremu z ciastem), masła i babek wszelakich, do dzisiaj wiele osób nie rozumie. Ale dzięki temu wybaczam Ci niechęć do brownie. I porywam przepis.
    :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam podobnie jak Holga, ciasta z kremem ble, brownie kocham, ale Twoje czekoladowym też bym zjadła:)

    OdpowiedzUsuń
  3. jakiej średnicy tortownica? pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. przepis niekompletny,brak masla w masie???,a potem mam je utrzec,tylko ile????Maja38.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przepis jest jak najbardziej kompletny, masło wymieniłam jako pierwsze na liście składników

      Usuń
  5. W pełni Cię rozumiem. Wprawdzie jadam czasami Brownie, ale zawsze wydaje mi się, że jem niedopieczone ciasto:) Wypróbuję Twój sposób!

    OdpowiedzUsuń
  6. puszyste i wilgotne w jednym? toż to osiągnęłaś mój ideał :)

    OdpowiedzUsuń
  7. "niebezpieczny środek uzależniający" i w ten sposób wykorzystam kolejny przepis polecany przez Ciebie ;)
    Super blog, często tu zaglądam! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. chciałabym zrobić dzisiaj to ciasto, ile masła do masy? Bo podałaś tylko w polewie masło ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wymieniłam na początku w przepisie 115g masła, które potrzebujemy do ciasta :) Polecam używać innej przeglądarki na przyszłość (np.Mozilli) bo niektóre coś mieszają i ucinają mi posty niestety.
      Pozdrawiam

      Usuń
  9. Pyszne! Dzięki za podzielenie się przepisem :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam tego typu przepisy: szybkie i latwe do wykonania ciasto, z nieskomplikowanych skladnikow, a afekt SUPER. Naprawde pycha!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. piekę te ciasto juz ok.50 min i nadal wkładając patyczek ciasto jest ''mokre'', nie wiem co zrobiłam źle :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szczerze nie mam pojęcia, trudno jest ocenić na odległość :(

      Usuń
  12. witam
    Ja piekłam tak jak w przepisie. Mam wrażenie że jest lekki zakalec. ale mimo to jest pyszne :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. pycha, pierwsze czekoladowe ciasto ktore mi sie udalo :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciasto w smaku pyszne , ale tak jakby w ogóle nie wyrosło - taki placek !
    Choć i tak pyszny :*

    OdpowiedzUsuń
  15. Wypróbowałam ten przepis i jest pyszny. Zrobiłam małą modyfikację- zamiast głębokiej blachy użyłam raczej płytkiej. Ciasto pokroiłam na kwadraty i dodałam lukier. Powstały apetyczne ciasteczka. Masz świetny blog i przepisy warte wypróbowania. Chętnie skorzystam z jeszcze innych. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Po takich słowach nic tylko chce się piec dalej :)

      Usuń