sobota, 10 marca 2012

Pancakes z bananami

Był taki czas, że w moim domu nie było soboty bez naleśników. Wracam do tego zwyczaju, szukając przepisów na kolejne idealne naleśniki. Dzisiaj wypróbowałam przepis ubóstwianego Jamiego Olivera.
Naleśniki z tego przepisu są czymś pomiędzy puszystym omletem, a sycącymi amerykańskim pancakes. Pycha!

Banana pancakes

Składniki:
(na ok 10 sztuk)
 
3 duże jajka
115 g mąki pszennej
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
140 ml mleka
szczypta soli

Dodatkowo:
banany
miód

Wykonanie:
Rozdzielamy żółtka od białek. Mieszamy razem mąkę, proszek do pieczenia, mleko, żółtka jajek i miksujemy aż powstanie gładka masa. W osobnym naczyniu ubijamy białka z odrobiną soli. Następne delikatnie dodajemy białka do reszty składników.
Smażymy na suchej teflonowej patelni.
Banany należy przekroić na pół i przez chwilkę smażymy je z obu stron na rozgrzanej patelni. Tak przygotowane banany układamy na stosie naleśników i wszystko szczodrze polewamy miodem.

7 komentarzy:

  1. without eggs?
    without sugar?

    to może być ciekawe, aczkolwiek nie wiem czy bym się skusiła, za bardzo chyba kocham pankejki, żeby ominąć jajka w ich przygotowaniu..

    Pozdrawiam

    PS Ładne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  2. ale jak to without eggs? wymieniłam 3 jajka jako pierwsze na liście składników

    OdpowiedzUsuń
  3. ciągle bez jajek, ale na początku jest, zeby oddzielić żółtka od białek, tylko nie ma ile..

    OdpowiedzUsuń
  4. znalazłam jajka!!!
    Są po prawej stronie zdjęcia, ale malo widoczne, kilka spacji i będzie dobrze :)
    Z internet explorer czy coś :)

    Trzymaj się!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja widzę te jajka doskonale ;)
    Smakowicie wyglądają Twoje pancakes. Szczególnie z tym podsmażonym bananem i miodem. Wyobrażam sobie, jakie to było pyszne. Ja bym jeszcze posypała wiórkami kokosowymi, bo połączenie banan + kokos to wg mnie bajka ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Naleśniki + banany... uwielbiam to połączenie ;)

    OdpowiedzUsuń