niedziela, 22 kwietnia 2012

Pancakes à la ciasto marchewkowe

Słodycze na śniadanie, chipsy na obiad, a na kolację McFlurry... to nie brzmi jak zdrowe nawyki żywieniowe, a raczej jak dieta 6-latka na wakacjach. W czasie gdy tysiące ludzi pożarte kalorie próbuje zamienić na przebiegnięte km, ja dzisiaj na śniadanie zjadłam przepyszne pancakes udające ciasto marchewkowe. Od czegoś trzeba zacząć, najlepiej od czegoś pysznego :)

Przepis znaleziony tu, pochodzi z pierwszej książki kucharskiej absolutnie cudownej Joy The Baker. Uważam, że za ten przepis Joy powinna dostać nagrodę Nobla, zostać prezydentem, albo chociaż powinna zostać zwolniona z wszystkich obowiązków odciągających ją od tworzenia tak genialnych przepisów.

Placuszki podane na ciepło z 'polewą' z kremowego serka, smakują naprawdę jak ciasto, a przy tym są lekkie i proste w wykonaniu. Jedna z lepszych rzeczy jakie ostatnio jadłam. 

carrot cake pancakes


Składniki:
1 szklanka mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
1/2 łyżeczki soli kuchennej
1/2 łyżeczki mielonego cynamonu
1/8 łyżeczki mielonego imbiru
1 duże jajko
2 łyżki brązowego cukru
1 szklanka maślanki (użyłam o smaku pieczonych jabłek)
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
2 szklanki drobno startej marchewki
3 łyżki masła, do smażenia

Polewa
125 g kremowego serka
1/4 szklanki cukru pudru
2-3 łyżki mleka (użyłam jogurtu naturalnego)
1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
szczypta mielonego cynamonu

Wykonanie:
W dużej misce mieszamy mąkę, proszek do pieczenia, sodę, sól, cynamon i imbir. W drugiej misce łączymy maślankę, jajko,cukier i wanilię następnie dodajemy startą marchewkę. Marchewkową masę łączymy z suchymi składnikami i mieszamy do połączenia składników.
Gotową masę odstawiamy na 5 min, w między czasie przygotowujemy polewę:
Serek ubijamy aż stanie się gładki, po czym dodajemy cukier puder, mleko/jogurt, wanilię, cynamon i wszystko mieszamy.
Na rozgrzanej patelni rozpuszczamy odrobinę masła i nakładamy ciasto tworząc małe placuszki (2 łyżki na jeden placek). Staramy się nie robić większych placków, gdyż potem prawdopodobnie będziemy mieli problem z odwróceniem go na druga stronę.
Smażymy na złoty kolor z obu stron. Czynność tę powtarzamy do wykończenia masy, dodając co jakiś czas masło na patelnię.
Podajemy ciepłe razem z polewą z kremowego serka.
Smacznego :)

7 komentarzy:

  1. ciasto marchewkowe z podobnym serkiem podbiło moje serce. ciepłe placuszki o podobnym smaku, z białą kremową polewą? rozpusta! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. oooo coś czuję ,ze i munie byłyby przebojem , pięknie się prezentują

    OdpowiedzUsuń
  3. Doskonale je pamiętam i sama nie wiem jak mogłam odpuścić sobie serową polewę. Takie błędy lubię naprawiać. :)

    ps. o smaku pieczonych jabłek?! może byłabym w stanie polubić maślankę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli ja nie przepadam za zwykłą maślanką, a ta jabłkowa naprawdę podbiła moje serce, to pewnie też byś ją polubiła. No i koniecznie musisz spróbować placków tym razem z polewą, doskonałe combo! ;)

      Usuń
  4. cudo cudo cudo <3 uwielbiam pankejki na śniadanie, więc na pewno niebawem się u mnie pojawią! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. wyglądają bardzo smakowicie! aż żałuję, że nie mam teraz czasu na kucharzenie, bo chętnie bym sobie takie pyszności przygotowała.

    OdpowiedzUsuń
  6. mmmmmm zjadłabym już! uwielbiam marchewkowe przepisy :) pozdrawiam Ania :)

    OdpowiedzUsuń