piątek, 25 maja 2012

Good food in Łódź czyli Festiwal Dobrego Smaku


Nadszedł dobry czas dla łodzian. Przełom maja i czerwca to chyba najlepszy okres w tym mieście pod względem kulinarnym. I nie chodzi o pojawienie się miliona przyulicznych straganików z warzywami, ale o dwa fantastyczne wydarzenia jakie mają w tym czasie miejsce.

Wczoraj ruszył Festiwal Dobrego Smaku, a dosłownie zaraz rozpoczyna się Festiwal Kawy. Dzisiaj będzie o tym pierwszym.
O co chodzi?
W ciągu czterech dni festiwalu mamy okazje spróbować konkursowych propozycji, które oferują nam restauracje i kawiarnie biorące udział w akcji. Wybierać możemy spośród dań głównych (10 zł) oraz deserów (7zł, w tym jakaś dobroć plus kawa).
W tym roku tematem przewodnim jest sezonowość i lokalność, więc z ciekawością przeglądałam propozycje łódzkich restauratorów.  Z ofertą można zapoznać się na stronie festiwalu lub na oficjalnym facebooku.

Najfajniejszą rzeczą jest oczywiście to, że za małe pieniądze można spróbować nowych zaskakujących połączeń smakowych, a jest w czym wybierać! Od teriny z ozorów wołowych, przez cielęcinę z bakłażanem panierowanym w płatkach migdałowych po knedle po bałucku na młodej kapuście z pomidorami. 

Ja z racji, że jestem wegetarianką postanowiłam spróbować gołąbków w sosie pomidorowym z soczewicą i karczochami podane z łódzkimi prażokami. Jak dla mnie fantastyczna wariacja na temat lokalnej kuchni, połączenie zwyczajnych gołąbków i ziemniaków z pysznym wyrazistym sosem i chutneyem z cebuli sprawiło, że moje życie na moment stało się piękniejsze.  

Restauracja TiTi, ul.Sienkiewicza 67

Deser, który poprawił mi humor na kilka kolejnych dni również polecam z całego serca. Obowiązkowa pozycja dla czekoladoholików, to bajeczny mus czekoladowy podawany z bitą śmietaną, mniam!

 Foto Cafe 102, ul. Piotrkowska 102 (w bramie)

A więc... smacznego moi mili! Mam nadzieję, że kto może wybierze się na festiwal i podzieli się ze mną własnymi kulinarnych wrażeniami :)

7 komentarzy:

  1. Wszelkiej maści musy to moi przyjaciele na każdą chwilę. Dosłownie na każdą;) Jestem zdecydowanie "słodyczoholiczką"

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam gołąbki, ale takich jeszcze nie jadłam. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale pyszności :mniam mniam:

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo podoba mi sie idea Dobrego Smaku...takie akcje powinny miec miejsce częście!
    Wegetarianka mowisz...ja też:))). Cudowna sprawa!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. szkoda, że w łodzi jest tak mało fajnych eventów, albo raczej tak rzadko :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety rzadko i słabo promowane są takie eventy :( Poza tym zauważyłam taką tendencję, że jak już coś się dzieje to albo w tym samym czasie albo w bardzo krótkim odstępie i wtedy od nadmiaru idzie oszaleć :D

      Usuń