sobota, 28 lipca 2012

Babeczki rafaello (rafaello cupcakes)

Na wstępie uprzedzam od razu, że wpis nie jest sponsorowany ;) Jako fanka rafaello nie mogłam się oprzeć by przekonwertować je na babeczki. 
Jak sugeruje nazwa bloga, moje serce w starciu cupcakes vs. muffiny należy do tych drugich. Muszę jednak przyznać, że babeczki z kremem dają tak duże pole do popisu, aż nabrałam ochoty na więcej takich eksperymentów.

Na pomysł wpadłam już dawno, powodem dla którego odkładałam ich upieczenie był tajemniczy krem wypełniający delikatne kulki rafaello. Bardzo mi zależało, żeby uzyskać podobny smak. W końcu nie mając za wiele czasu, decydując się na maślany krem, poszłam na żywioł i w przeciągu 30 min wyczarowałam coś takiego. Efekt oceńcie sami :)

rafaello cupcakes

Składniki: 
(na ok.14 babeczek)
Ciasto:
115g miękkiego masła
1 i 3/4 szklanki mąki
1 szklanka cukru
2 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 jajko
1 łyżeczka ekstraktu migdałowego
3/4 szklanki mleka

Krem:
1 szklanka mleka
5 łyżek mąki
225g miękkiego masła
od 1/2 do 1 szklanki cukru pudru
30g mleka w proszku

Dodatkowo:
migdały
wiórki kokosowe

Wykonanie:
Ciasto:
W jednej misce mieszamy mąkę i proszek do pieczenia. W drugiej misce ucieramy masło z cukrem, aż masa zrobi się puszysta. Następnie dodajemy do niej jajko, ekstrakt migdałowy, mleko i mieszamy wszystko razem. Na koniec dodajemy mąkę i miksujemy do połączenia składników. Babeczki pieczemy w 200 st. C przez 15-20 min.
W międzyczasie przygotowujemy krem: 
W rondelku podgrzewamy mleko z mąką, mieszając aż masa osiągnie konsystencję budyniu i będzie pozbawiona grudek. Odstawiamy do ostudzenia. W osobnej misce ucieramy masło z cukrem na puszystą masę. Na koniec dodajemy ostudzony 'budyń' i mleko w proszku i miksujemy wszystko na gładką masę.

Z upieczonych babeczek wydrążamy środek, umieszczamy w dziurze krem oraz jeden orzech. Całość przykrywamy  pozostałą masą i na koniec posypujemy wiórkami kokosowymi. 

21 komentarzy:

  1. ojej, uwielbiam rafaello! dlatego te muffinki tez juz kocham <3 i juz czuje ten smak kokosa, ah...:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. będę musiała wypróbować, bo tak jak Ty jestem wielką fanką tej małej białej kuleczki ale z chęcią spróbuję jej pod inną postacią! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Także jestem fanką rafaello! Twoje Cupcakes wyglądają rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Coś dla mnie! Podobnie, jak Ty uwiebliam Rafaello :) Pudełeczko tych małych cudeniek stoi w mojej kuchni i kusi mnie od kilku dni :) Muffinki muszą smakować obłędnie, jeżeli krem faktycznie jest podobny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetne, uwielbiam wszystko, co kokosowe :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bo raffaello ma w sobie coś takiego, że nie sposób przejść obok niego obojętnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. jeszcze takich nie widziałam :) fantastycznie wyglądają i zapewne tak samo smakują :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowne! Jestem już po śnaidaniu i chę†nie bym sobie do kawki zjadała takaą rafaellową babeczkę;) Przepis zapisany!

    OdpowiedzUsuń
  9. Dla mojego podniebienia rafaello jest nieco za słodkie, babeczki wyglądają jednak na tyle pysznie, że grzech nie spróbować :-) lubimy za to snickersy, popełniliśmy kiedyś muffinki ze snickersem i masłem orzechowym.

    OdpowiedzUsuń
  10. ja sobie przepis zapisuję i wypróbuję jak tylko trochę upały zmaleją, bo teraz jakoś babeczki z kremami do mnie nie przemawiają, szaleję z muffinkami mocno owocowymi :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajny pomysł - pewnie równie smaczne jak piękne:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetnie wyglądają! Uwilebiam cupcakes! są takie pyszne... niestety dawno ich nie robiłam...

    OdpowiedzUsuń
  13. o jaki puchaty krem! :D Szacun, że nie zjadłaś go samego tylko udekorowałaś babeczki :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Czym można zastąpić ekstrakt migdałowy? Amaretto czy pominąć? Nie mam aktualnie do niego dostępu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czy babeczki stracą na smaku? Dziękuję i pozdrawiam! :)

      Usuń
    2. W niewielkim stopniu :) Bez ekstraktu na pewno też będą pyszne :)

      Usuń
  15. Czy mogę czymś zastąpić mleko w proszku w tym przepisie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mozesz np smietanka do kawy w proszku cremona:)

      Usuń
    2. ooo super! nie wiedziałam, że są śmietanki w proszku :D dzięki za podpowiedź!

      Usuń