niedziela, 5 sierpnia 2012

Rozpływająca się w ustach tarta z owocami

W domu moje pieczenie, albo raczej same wypieki nazywają 'nowoczesnymi', bo nie przepadam za wuzetkami, bajaderkami, biszkoptami z kremem czy innymi powszechnymi cukierniczymi specjałami.
Do szczęścia wystarczy mi cienkie kruche ciasto i owoce - niebo w buzi. Dlatego w sezonie letnim nałogowo piekę tarty. Biorąc jednak pod uwagę rodowód tego wypieku wcale nie czuję się nowocześnie. Wręcz przeciwnie. Za każdym razem gdy ugniatam ciasto myślę, że bliżej mi do starej francuski niż nowoczesnej polki :)

Dzisiaj tarta, która podbiła kulinarną blogosferę tego lata. I choć tylko powielam przepis (pewnie jako tysięczna osoba), z miłości do tart nie mogłam się oprzeć, żeby jej nie upiec. Tarta zgodnie z recenzjami rzeczywiście rozpływa się w ustach i jest nieziemsko dobra. Obawiam się, że stanowi poważną konkurencję dla mojej dotychczasowej ulubionej tarty orzechowej z kremem budyniowym.

raspberry & blueberry tart

Przepis pochodzi stąd. Zmieniłam w nim jedynie proporcje na ciasto, tak żeby starczyło go dokładnie na jedną standardową foremkę do tarty.

Składniki:
Ciasto
235 g mąki
90 g cukru
2 żółtka
łyżeczka proszku do pieczenia
70 g masła
1-2 łyżki śmietany

Dodatkowo
dowolne owoce (ok 400 g)

Środek
2 jajka
100 ml śmietany (ja użyłam 30%)
50 g mąki
100 g cukru pudru

Wykonanie:
Składniki na ciasto ugniatamy, tak aby powstała nam zbita kula. Ciasto możemy włożyć na godzinę lub dwie do lodówki ale nie jest to koniecznie. Blaszkę do tarty smarujemy tłuszczem i wyklejamy ciastem. Na wierzchu układamy ulubione owoce. Całość składników do wierzchu miksujemy mikserem i wylewamy na owoce. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na ok 45 minut.

raspberry & blueberry tart

9 komentarzy:

  1. pełna owoców! lubię takie smakowite, owocow ciasta.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowna ta tarta :) Nie próbowałam jeszcze nadzienia śmietanowo-jajecznego w tarcie na słodko ale Twoja skutecznie zachęca :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prawdziwe smakowitości! Kruche ciasta z owocami są niezastąpione!

    OdpowiedzUsuń
  4. Też latem zdecydowanie wolę tarty owocowe:) Twoja wygląda nieziemsko. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowna ta tarta! bardzo je lubię, co zresztą widać u mnie ;) teraz też jestem w trakcie przygotowania czekoladowej tarty :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pysznie wygląda, lubię takie mocno owocowe tarty :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niee, to ciasto święci triumfy w blogosferze a ja wpadam na nie dopiero pierwszy raz :D Ale wpadłam po uszy i chyba będę zmuszona je wkrótce upiec ;)

    OdpowiedzUsuń