niedziela, 12 sierpnia 2012

Słodkie pancakes z cukinii

Zdarzało się wam płakać ze szczęścia jedząc coś niesamowicie pysznego? Coś tak dobrego, że mieliście ochotę krzyknąć 'chwilo trwaj!'? Bo ja prawie rozkleiłam się nad tymi placuszkami, są t a k dobre. No ale może to tylko moja przypadłość, zachowanie typowej naleśnikomaniaczki.

Anyway. Jeśli pamiętacie panckaes a la ciasto marchewkowe, dzisiaj przedstawiam wam kontynuację przerabiania ciast na naleśniki. Podziękowania ponownie składam autorce bloga Smitten kitchen, bo sama zapewne nie wpadłabym na to, żeby zrobić placki z cukinii na słodko. Przecież to dziwne! Jednak skoro do słodkich ciast dodawałam już marchewkę, ziemniaki i buraki to można też sprawdzić jak zadziała cukinia. No i się zadziałała. Bardzo.

zucchini bread pancakes

Składniki:
(na ok. 10-12 małych naleśników)

2 szklanki startej cukinii
1 szklanka mąki
2 łyżki cukru pudru
1 łyżeczka sody
1/4 łyżeczki soli
1 łyżeczka cynamonu
2 duże jajka
2 łyżki oliwy
1/4 szklanki maślanki (można zastąpić wymieszanymi 2 łyżkami mleka i 2 łyżkami jogurtu naturalnego) 
1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego

Polewa
125 g kremowego serka
1/4 szklanki cukru pudru
2-3 łyżki mleka (lub jogurtu naturalnego)
1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
szczypta mielonego cynamonu

Wykonanie:
W dużej misce mieszamy mąkę, sodę, sól, cynamon. W drugiej misce łączymy maślankę, jajko, cukier i wanilię następnie dodajemy startą cukinię. Cukiniową masę łączymy z suchymi składnikami i mieszamy aż się połączą.
Gotową masę odstawiamy na 5 min, w między czasie przygotowujemy polewę:
Serek ubijamy aż stanie się gładki, po czym dodajemy cukier puder, mleko/jogurt, wanilię, cynamon i wszystko mieszamy.
Na rozgrzanej patelni z olejem nakładamy ciasto tworząc małe placuszki (2 łyżki na jeden placek). Staramy się nie robić większych placków, gdyż potem prawdopodobnie będziemy mieli problem z odwróceniem go na druga stronę. Smażymy na złoty kolor z obu stron.
Podajemy ciepłe razem z polewą z kremowego serka.

zucchini bread pancakes

15 komentarzy:

  1. Nie wzruszyłam się jeszcze nad jakimkolwiek daniem, ale teraz czuję jak wykres mojej wrażliwości na pyszności niebezpiecznie skacze, a łzy podpływają mi do oczu. Jest 0:54, a ja poproszę porcję z podwójną polewą.
    Ściski!
    :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam, po prostu uwielbiam placki z cukinii na słodko. :) Moje jednak, przyznaję, nigdy nie wychodzą tak ładne. Inny przepis. Czas wypróbować ten, bo wydaje się idealny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na słodko? Tym bardziej jestem za!

    OdpowiedzUsuń
  4. o rety, tak cudnie o nich piszesz, że juz mam ochotę je robić!

    OdpowiedzUsuń
  5. Na słodko jeszcze nie jadłam, ale czuję że to się musi jak najszybciej zmienić! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam! :) Szkoda, że już jestem po śniadaniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. A cukinie tarte były na większych czy mniejszych oczkach?Jola

    OdpowiedzUsuń
  8. generalnie placki z cukinii zawsze są obłędne nie ważne na słono, słodko, pikantnie To warzywo ma moc :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pomysł rewelacja! Zazwyczaj jadłam na słono, ale na słodko chętnie wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  10. placki z cukinii wolę od ziemniaczanych, na równi z marchewkowymi. Twoje wyglądają pięknie w tym torciku ;]

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny przepis;) Są przepyszne!:D

    OdpowiedzUsuń
  12. W przepisie nie ma proszku do pieczenia a w opisie jest, to ja ma byc?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sorki, rzeczywiście wkradł mi się błąd, w przepisie nie ma proszku do pieczenia, jest tylko soda oczyszczona :)

      Usuń