niedziela, 30 września 2012

Panda cupcakes

Pamiętacie jak wspominałam, że najgorsza rzecz jaka może zdarzyć się blogerce to brak internetu? Co będzie jednak królować w rankingu wydarzeń najgorszych dla osoby, która po prostu lubi jeść? U mnie wygrywa leczenie kanałowe zęba.
Chcąc nie chcąc, odpuściłam sobie pichcenie w ostatnim czasie. Ale nie zawsze chodzi o nas samych, prawda? Więc kiedy tylko mam dla kogo piec, robię to z ogromną przyjemnością. W ten sposób z okazji powrotu mojej koleżanki z amerykańskich wojaży, największej fanki pand jaką znam, powstały te maleństwa.

Co do samego przepisu, wykonanie jest niezwykle proste i szybkie. Babeczki robimy jak klasyczne muffiny, a krem robi za nas tak naprawdę mikser :)

panda cupcakes

Składniki:

babeczki:
1 i 1/2 szklanki mąki
2/3 szklanki kakao
1 szklanka cukru
1 łyżeczka sody
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki soli
2 jajka
1/3 szklanki oleju
2/3 szklanki mleka

+2/3 szklanki gorącej wody

krem:
200g miękkiego masła
1/2 szklanki cukru pudru
1 łyżeczka aromatu waniliowego

dekoracja:

cukier puder
draże czekoladowe
posypka czekoladowa

Wykonanie:
W osobnych miskach mieszamy suche i mokre składniki. Następnie wszystko łączymy razem, dodajemy gorącą wodę i mieszamy, aż składniki się połączą. Pieczemy przez ok.15 min w 180 st. C.
W międzyczasie robimy krem. Miękkie masło ucieramy z cukrem pudrem i esencją, aż masa stanie się gładka i puszysta.
Na wierzch babeczek nakładamy krem i równo rozprowadzamy szpatułką. Pokrywamy warstwą cukru pudru. Z całych draży robimy oczy, z połówek nos i uszy. Za pomocą wykałaczki i resztki kremu wykańczamy oczy. Z posypki robimy buźkę i źrenice oczu.

Uwagi:
Zanim zaczniemy dekorować nasze cupcakes, muszą ostygnąć inaczej krem z nich spłynie.

Źródło: klik
A gdyby ktoś miał jakieś obiekcje... pamiętajcie never say no to panda :D

9 komentarzy:

  1. Haha świetne! Nie mogę przestać się w nie wpatrywać,aż szkoda byłoby je jeść :D

    OdpowiedzUsuń
  2. ja wiem. teraz wszyscy mi zazdroszczą przyjaciółki :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta reklama z Pandą jest taka trochę "dziwna" :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam pandy, od zawsze marzyłam o tym, żeby mieć jedną w domu :D Więc teraz mogę chować pandę ale na moim talerzu :D

    OdpowiedzUsuń
  5. haha zabawne! i na pewno bardzo pysznie - tak wyglądają! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. aaaa ja mogę przygarnąć taką jedną pande

    OdpowiedzUsuń