czwartek, 28 marca 2013

Wegańskie ciasto czekoladowo-bananowe

Pogodowa aura, która jest od jakiegoś czasu tematem numer jeden, obudziła ostatnio we mnie duszę buntownika. Skoro ciągle żyjemy w krainie wiecznej zimy, która nie chce ustąpić, upiekłam ostatnio ciasto czekoladowe. Ale nie takie zwykłe, tylko ciasto, które nie idzie na żadne kompromisy. Zawiera w sobie to co lubię najbardziej, czekoladę  - odpowiedź na wszystko, nie ważne jakie jest pytanie oraz banany - źródło napędowe do powstawania serotoniny. Jakby tego było mało doszłam do wniosku, że życie jest zbyt krótkie aby wybierać między kruszonką a polewą, więc wybrałam obie opcje naraz.

I na koniec coś w co pewnie nie uwierzycie i tytuł posta wcale wam tego nie sugeruje. To ciasto jest wegańskie, czyli bez jajek, mleka i takich tam. Mimo to, jest to najlepsze ciasto czekoladowe jakie jadłam. Jest idealnie sprężyste i wilgotne, ponad to bardzo łatwe w przygotowaniu, wystarczy mieć miskę, łyżkę i sprawność motoryczną na poziomie naprawdę minimalnym.

Vegan chocolate banana loaf cake


Składniki:

Ciasto:
2 banany
1/2 szklanki oleju
2/3 szklanki mleka roślinnego
1/2 szklanki cukru
1 i 3/4 szklanki mąki
1/4 szklanki kakao
1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki sody oczyszczonej

Kruszonka:
2 łyżki mąki
1 łyżka bułki tartej
1 łyżka margaryny roślinnej
2 łyżki cukru

Polewa:
2 łyżki margaryny roślinnej
2 łyżki cukru
2 łyżki kakao
2 łyżki wody

Wykonanie:
Banany rozgniatamy przy pomocy widelca, dodajemy do nich mleko, olej i mieszamy. Następnie łączymy razem wszystkie suche składniki i dodajemy do mokrych. Wszystko mieszamy przy pomocy łyżki aż ciasto stanie się jednolite. Przekładamy ciasto do wysmarowanej masłem i oprószonej mąką keksówki.
Składniki na kruszonkę mieszamy najlepiej przy pomocy palców i posypujemy nią ciasto.
Pieczemy przez 30-40 min w 180 st C.

W garnuszki rozpuszczamy masło, następnie dodajemy cukier, masło i wodę. Mieszając czekamy, aż wszystkie składniki się ze sobą połączą. Chwilkę studzimy i wylewamy na ciasto.

Vegan chocolate banana loaf cake

18 komentarzy:

  1. Podoba mi się i to nawet bardzo! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. cudne ciacho , z pewnością pysznie smakuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kruszonka i polewa na raz to najlepsza opcja na świecie! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Strasznie mi się podoba obrazkowa wersja składników:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Połączenie banana z kakaem jest idealne :) od razu zjadłabym kilka kawałków takiego ciasta

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny przepis, rysunek też mi się podoba. Może i ciasto jest wegańskie ale w przepisie jest niestety margaryna - mega niezdrowy tłuszcz trans. Już lepiej dla naszego zdrowia zastąpić ją masłem. Ja wybieram opcję bez polewy i kruszonki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. coś kosztem czegoś :) ale opcja bez polewy i kruszonki na pewno też będzie super :)

      Usuń
    2. W Polsce wszystkie margaryny sa z wit D pochodzenia zwierzęcego. Nie ma wegańskiej margaryny, ustawowo musza mieć wit D (pozyskiwana z ryb)

      Usuń
    3. ja kupowałam swoją w specjalistycznym sklepie i była w 100% wegańska :)

      Usuń
  7. Postanowiłam zrobić inną polewę: orzechy laskowe, kakao i daktyle - czyli raw nutella:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepis jest idealny!
    Polecam dodatki na upalne dni: galka lodow + shake bananowy z mlekiem kokosowym.
    Zmykam delektowac sie drugim sniadaniem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o tak, nic tylko wypatrywać upalnych dni ;) Smacznego!

      Usuń
  9. Świetny przepis! Zapisuję :)
    PS: Sama rysujesz te wszystkie grafiki? Bardzo mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rysuję je sama, bardzo się cieszę, że ci się podobają :)

      Usuń
  10. Zrobiła, ale trochę zmodyfikowałam i...wyszło nieziemskie ^^ Mój M. nawet nie mógł uwierzyć, że wegańskie potrawy mogą być tak dobre (jest mięsożercą:)) Zapraszam do siebie na bloga ifb, bo niedługo wrzucę ten zmodyfikowany przepis :) I zachęcam do pozostania na dłużej :)

    https://www.facebook.com/motylechcalatac?ref=hl
    http://vickyxvampire.blogspot.com/

    Pozdrawiam i dziękuję za cudowny przepis ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super, bardzo mi miło! :)

      Usuń
    2. Bardzo fajny przepis. Dodałam wiórki kokosowe zamiast kakao i wyszlo super. Wszystkim smakowało więc dzis upiekę jeszcze raz. Nawet mój kot łasuch skusił się spróbować chociaż nikt go nie częstował ;) pozdrawiam

      Usuń