niedziela, 28 kwietnia 2013

Odwrócone ciasto marchewkowe z ananasem

Moja mama ostatnio przechodzi fascynację marchewką. Opowiada mi przez telefon ile dobroci w sobie posiada to warzywo, zupełnie jakby dopiero co odkryto Amerykę. Skutkiem tego oczarowania światło dzienne znów ujrzała sokowirówka i w ruch poszły obieraczki, żeby znów cieszyć się świeżym sokiem o intensywnej pomarańczowej barwie.

Na pewno już wiecie jakie ciasto zlecono mi upiec? Tym razem posługując się szlakiem skojarzeń ciasto-owoce-ananas pomyślałam, że uczynienie ciasto marchewkowego, ciastem odwróconym może przynieść smaczny efekt.

Pineapple Upside Down Carrot Cake

Składniki:

Suche:
2/3 szklanki mąki
1/2 szklanki cukru
3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1 łyżeczka cynamonu
1 szklanka orzechów włoskich

Mokre:
1 szklanka startej marchewki
1/2 szklanki posiekanych ananasów
2 jajka
1/3 szklanki oleju

Dodatkowo:
7 plastrów ananasa

Wykonanie:
W oddzielnych naczyniach mieszamy składniki suche i mokre. Następnie wszystko mieszamy razem, aż powstanie w miarę jednolita masa. 
Na dnie tortownicy układamy plastry ananasa, na które wylewamy ciasto.
Pieczemy przez ok 40 min w 175 st. C do tzw. suchego patyczka.

5 komentarzy:

  1. Ja też od pewnego czasu na okrągło robię coś z marchewką (dziś muffiny). Chętnie wypróbuję kiedyś i ten przepis, bo ananasa też bardzo lubię. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gesslerowa ma swoją cukiernie ,,Słodkie słone". Ty powinnaś mieć ,,suche mokre" ta da! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne połączenie! :) marchewkowe ciasto uwielbiam, ananasa też, więc na pewno przypadłoby mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Połączenie ananasa z marchewką musi być pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie to wygląda, takie żółte krążki na brązowo-pomarańczowym tle:) A marchewka jak najbardziej, zwłaszcza teraz kiedy niby słońce jest a niby nie, można się "opalić" na domowo :)

    OdpowiedzUsuń