sobota, 4 maja 2013

Czekoladowe ciastka nadziane masłem orzechowym

Jest pierwszy maja, bardzo wcześnie rano, pewnie coś koło dziewiątej. Trochę we śnie, trochę na jawie słyszę intruza w moim pokoju, który budzi mnie mówiąc: "Upiecz coś bo w domu nie ma nic słodkiego".
To był mój tata i jego sposób by powiedzieć coś w stylu "Cześć córcia, tak się cieszę, że znowu jesteś w domu." Czytanie między słowami - opanowane.

Mija jeszcze jakieś 15 minut zanim zwlokę się z łóżka. Po kolejnych 5 minutach i szybkim rekonesansie domowych zasobów już wiem jak zacznę celebrować długi weekend. Jak to się mówi dom jest tam, gdzie  masło orzechowe znajduję się, prawda? A może nie? ;)

Peanut Butter Stuffed Chocolate Cookies

Składniki:
(na ok. 40 ciastek)
100 g masła
1 i 1/2 szklanki cukru
1/2 szklanki kakao
2 jajka
1/4 łyżeczki soli
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
2 szklanki mąki
1/4 szklanki masła orzechowego

Wykonanie:
Masło rozpuszczamy w rondelku, zdejmujemy z ognia. Przelewamy do dużej miski i dodajemy cukier, kakao, jajka i sól. Mieszamy wszystko razem, aż składniki się połączą. Na koniec dodajemy mąkę wymieszaną z sodą i mieszamy bardzo dokładnie. Ciasto możemy wyrobić ręcznie bądź przy użyciu miksera.

Nabieramy ciasta po jednej małej łyżeczce i rękoma robimy z niego kulkę. Następnie robimy w niej dziurkę jak w kluskach śląskich i nieco rozpłaszczamy. W każdym wgłębieniu ląduje 1/2 łyżeczki masła orzechowego. Tak jak na zdjęciu poniżej.


Na koniec nabieramy kolejną łyżeczkę ciasta, znowu robimy z niego kulkę i tym razem rozpłaszczamy ją totalnie. Takim plackiem przykrywamy napełnione już masłem ciastka i dokładnie zaklejamy brzegi.

Ciastka pieczemy przez 10-12 min w 170 st C.

Peanut Butter Stuffed Chocolate Cookies

23 komentarze:

  1. jadłam takie ciasteczka kiedyś w holandii....
    były tak wciągające że to nieporozumienie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. podoba mi się.
    Blog, wpis, zdjęcia.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Jesteśmy pewni, że tata został udobruchany?:>

    OdpowiedzUsuń
  4. Idealne na drugie na śniadanie! MNIAM!

    Dużo słońca!

    Agata

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciastko super nadziane :)
    Do przedpołudniowej kawy idealne

    OdpowiedzUsuń
  6. podoba mi się to powiedzenie, nawet bardzo :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Ach apetyczne *.*. Do tego pewnie pięknie wchodzą w uda.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurde nie lubię cię za takie połączenia kakao i masło orzechowe. Piekielnie dobre i piekielnie kaloryczne :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Pycha! Koniecznie muszę zrobić ciastka z nadzieniem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oo witam! Faktycznie jesteśmy sąsiadkami! Również pozdrawiam :)

      Usuń
  10. nie ma to jak kochany tatko, co nie?
    też opanowałam do perfekcji czytanie między wierszami. to takie typowe dla większości ojców.
    pyszne ciastka. połączenie bajeczne.. i niebywale kaloryczne.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzisiaj trafiłam tutaj pierwszy raz, poprzeglądałam trochę i nie powiem, została kupiona. Pyszne jedzenie, smakowite zdjęcia i do tego te animacje! Niestety nie mam czasu ostatnio na gotowanie i pieczenie, ale właśnie "przeorganizowuje" pewne rzeczy w moim życiu i mam nadzieję, że się to szybko zmieni więc będę częściej zaglądać po inspiracje. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jejku jak mi miło, dziękuję! :)
      trzymam za ciebie kciuki w kwestii wygospodarowania czasu na domowe jedzonko, warto ;)

      Usuń
  12. dom tam gdzie takie ciastka :) podaj adres to sie przeprowadzę :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. jak z masłem orzechowym, to nie ma opcji - pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  14. Tata kochany, tatowie już tak mają, że nie dokońca wiedzą jak powiedzieć, że tęsknili. A po twoich ciasteczkach będzie tęsknił jeszcze bardziej...

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie pokazuj ich nawet bo zjadłabym wszystkie na raz :o Cudo !

    OdpowiedzUsuń
  16. Masło orzechowe rządzi! Świetnie ujęłaś ciastka na zdjęciach-wyglądają smakowicie!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. a kakao ma być gorzkie ciemne czy słodkie?? Z góry dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń