niedziela, 26 maja 2013

Sernik czekoladowo-kawowy

Z sernikami miałam tak, że wolałam się w nie nigdy nie mieszać. Specjalistką od nich zawsze była moja mama, więc z asekuranckim podejściem zawsze dochodziłam do wniosku, że nie warto konkurować.

Tak było do momentu, w którym upiekłam TEN sernik. Wtedy moje życie się zmieniło, dosłownie.
Po pierwsze zaczęłam zazdrościć Penny pracy w Cheesecake Factory.
A po drugie pojawiły setki nowych możliwości i tysiące pomysłów. Zupełnie jakby w mózgu została aktywowana, do tej pory uśpiona, część odpowiedzialna za sernikową kreatywność. Natychmiastowo powstała lista z pomysłami, a na niej m.in.:
- sernik cytrynowy z jagodami
- sernik chałwowy z nutellą
- sernik kokosowy na ciastkach oreo
- sernik z masłem orzechowym i powidłami truskawkowymi
- sernik straciatella z wiśniami

Dzisiaj będzie sernik, który już dawno wypatrzyłam na blogu Liski i tylko czekałam, aż skumulują się we mnie pokłady odwagi. Jak się okazało zupełnie niepotrzebnie bo jest bardzo prosty w wykonaniu.

Chocolate & Coffee Cheesecake

Składniki:
Spód:
90 g mielonych sucharów
75 g zmielonych migdałów lub orzechów włoskich (wcześniej uprażonych)
60 g miękkiego masła
2 łyżeczki kakao
75 g stopionej ciemnej czekolady

Masa serowa:
200 ml śmietany
3 łyżki mocnego zaparzonego espresso
3 łyżki kakao
470 g ciemnej czekolady (ja użyłam ponad 200 g, w trakcie pieczenia okazało się, że zapasy gdzieś zniknęły...;p)
165 ml śmietany
80 ml amaretto
870 g sera
200 g cukru
4 jajka
1/4 łyżeczki soli
Do polania wierzchu: czekoladowa masa kajmakowa (użyłam gotowej z puszki)

Wykonanie:
Spód:Wszystkie składniki zmiksować. Wylepić nimi spód tortownicy o średnicy 26 cm. Wstawić tortownicę do piekarnika nagrzanego do 190 st i piec 9 minut. Zmniejszyć temp. do 180 st C, wyjąć tortownicę i przygotować:

Masę serową:200 g śmietany, espresso, kakao i sól umieścić w garnuszku i delikatnie podgrzać, aż wszystkie składniki się połączą. Dodać do ciepłej masy czekoladę, resztę śmietany i amaretto. Wymieszać (ale już nie gotować!).

W mikserze zmiksować ser, cukier i jajka. Kiedy masa będzie gładka, dodawać stopniowo masę czekoladową i miksować do połączenia się składników. Masę wlać na podpieczony spód i piec 60 minut.
Po upieczeniu wyłączyć piekarnik, uchylić drzwiczki i ostudzić w nim sernik. Wierzch polać masą kajmakową.
Przed podaniem powinien odstać minimum 4 godziny.





Przypominam, że wciąż możecie na mnie głosować w konkursie na najlepszego łódzkiego bloga kulinarnego. Osobom, które już oddały na mnie swój głos baaardzo dziękuję! :)

Głosujemy na stronie www.jemywlodzi.pl

12 komentarzy:

  1. Jak to obłędnie wygląda! Oszalałam!

    OdpowiedzUsuń
  2. mmmm cheesecake factory. jadłam tam najlepszy sernik na całym świecie - malinowo limonkowy :)) a ten wygląda absolutnie obłędnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. O wow, fajnie, że sie zebrałaś, bo wynik jest piękny. A i zapewne bardzo smaczny.

    OdpowiedzUsuń
  4. Och, przede mną też otworzyły się wrota sernikowego raju po tym jednym, karmelowym! Najbardziej wyczekuję PBJ, w tym wyżej już się zakochałam.
    :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fotograficznie więcej? :) Zagłosowane!

    OdpowiedzUsuń
  6. Niestety chyba w żadnym. Mi udało się przy okazji Kamery Akcji. Podobno można znaleźć w internecie (ale przecież nie mogę nakłaniać do łamania prawa!). :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie miałam okazji, ale się nasłuchałam. Podobno Charlie ma nie takie najgorsze seanse.

    OdpowiedzUsuń
  8. mam pytanie, w masie serowej jest napisane 'sól' ale nie ma jej w składnikach...?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. faktycznie, gdzieś mi się zapodziała ta sól, powinno byc 1/4 łyżeczki :)

      Usuń
  9. hej:) Może to głupie pytanie, ale pierwszy raz w zyciu mam zamiar upiec sernik, jakiej śmietany najlepiej użyć? Ile % tłuszczu i czy to kremówka czy zwykła?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie ma głupich pytań :) ja używam zawsze kremówki, daj znać jak poszło :)

      Usuń