czwartek, 6 czerwca 2013

Placki kukurydziane na mleku kokosowym z sosem czekoladowym bez cukru

Wierzcie lub nie, ale jako dziecko byłam strasznym niejadkiem. Moja mama miała ze mną niemały problem i do tej pory rodzina przy różnych okazjach, nie może się nadziwić jak z plującego bachora wyrosłam na... osobę, która jedzenie jednak lubi.

Wyjątek stanowiły różnego rodzaju placki czy inne cuda z patelni, zawsze je uwielbiałam. Naleśniki na słodko z białym serem i cynamonem? Poproszę dwie porcje od razu. Tosty z patelni z cukrem? Zawsze były kartą przetargową mojego dziadka. W tej kwestii nie wybrzydzałam nigdy. Niezmiennie uwielbiam je pod każdą postacią. Od naleśników przez delikatne omlety, po racuchy z jabłkami. Najlepsze są oczywiście te słodkie, rozgrzewają i poprawiają humor, lepiej niż mało przyjazna zupa, która nigdy się nie kończy.

Cornmeal Coconut Pancakes with Healthy Chocolate Fudge Sauce

Dlatego gdy zawitał do nas chłodny prąd, a burze stały się codziennością, zaczęłam poszukiwania jakiś ciekawych placków do zmajstrowania na poprawę humoru. W końcu znalazłam u niezawodnej Asieji. Od siebie dodałam sos czekoladowy znaleziony tu. Jest pyszny, prosty i genialny. Mimo, że jest bezglutenowy, wegański i nie zawiera cukru.

Cornmeal Coconut Pancakes with Healthy Chocolate Fudge Sauce


Placki kukurydziane na mleku kokosowym

3/4 szklanki mąki kukurydzianej
3/4 szklanki mąki pszennej
1 łyżeczka cukru waniliowego
1 łyżeczka cukru brązowego
1 łyżeczka proszku do pieczenia
200 ml mleka kokosowego z puszki
3 łyżki oleju lub stopionego masła
2 jajka

Wszystkie suche składniki mieszamy w jednej misce. W drugiej roztrzepujemy jajka, dodajemy mleko kokosowe i olej, mieszamy i dodajemy do suchych składników. Przy użyciu drewnianej łyżki mieszamy wszystko dokładnie, aż składniki dobrze się ze sobą połączą.
Smażymy na suchej teflonowej patelni, nakładając małe porcje (2 łyżki na placek).

Wegański sos czekoladowy bez cukru

50 g suszonych daktyli
200 ml mleka kokosowego
1 i 1/2 łyżki kakao

Daktyle miksujemy w blenderze razem z mlekiem kokosowym. Przelewamy do garnuszka i gotujemy przez ok 10-15 min, aż sos się zredukuje, zgęstnie i zrobi trochę brązowy. Zdejmujemy z ogania i dodajemy kakao, mieszamy do połączenia składników.

7 komentarzy:

  1. pycha!! takie pyszne i zdrowe placuszki to bym zjadła ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już nie wiem, co lepsze - placuszki czy ten sos! Dobrze, że połączyłaś to wszystko razem, bo to zapewnia wspaniałą ucztę dla podniebienia :) Koniecznie muszę zrobić sobie taki zestaw!

    OdpowiedzUsuń
  3. i ja byłam niejadkiem, niestety te czasy są dawno za mną, hahaha. Świetny sos.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam, masz bardzo interesujący blog z wieloma apetycznymi przepisami, gratuluję! Byłabym zaszczycona, jakbyś dołączyła i do nas oraz zarejestrowała swój blog na liście Top Blogi na stronie znajdzprzepisy.pl. Dzięki temu Twoje przepisy trafią do jeszcze większego grona odbiorców.

    Znajdzprzepisy.pl jest wyszukiwarką, która zbiera przepisy z najlepszych stron oraz blogów kulinarnych. Już ponad 1200 blogerów dołączyło do nas i skorzystało z dodatkowych odwiedzin, które dostarczamy.

    Aby znaleźć się na liście Top Blogi wystarczy tylko zarejestrować swój blog tutaj: http://www.znajdzprzepisy.pl/dodaj-blog

    Pozdrawiam i życzę miłego dnia! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapisuję przepis, bo placki wydają się ciekawym pomysłem na większe śniadanie lub słodszy obiad :) Trzeba spróbować!

    OdpowiedzUsuń