niedziela, 5 stycznia 2014

100 post! Pieczone pączki czekoladowe z solonymi migdałami

Witajcie w nowym roku! Mam zaszczyt rozpocząć go na blogu 100 wpisem, w końcu dobiłam do tej okrągłej liczby co sprawia, że odprawiam dziwne tańce radości, na które może spuśćmy zasłonę milczenia...

Statystycznie rzecz biorąc chyba nie jest to jakiś oszałamiający wynik ale po prostu nigdy nie sądziłam, że tak bardzo wciągnę się w blogowanie. Cieszę się gdy tu wpadacie i zostawiacie po sobie ślad, gdy podobają wam się moje przepisy i zdjęcia :)

W związku z tym mam dla was cudowny przepis, dla was karnawałowy w słodko-słonych klimatach a dla mnie bardzo sentymentalny.
Czy ktoś pamięta mój pierwszy wpis? To były właśnie pączki! Dzisiaj korzystam z tego samego przepisu ale w wersji odpicowanej, w końcu jest karnawał nie ma to tamto ;)

Baked Chocolate Doughnuts With Salted Almonds


Składniki:
(na 12 sztuk)
275 g mąki
110 ml mleka
7 g suchych (lub 15 drożdży świeżych)
5 łyżeczek cukru
30 g masła
5 łyżek kakao
50 g czekolady gorzkiej
50 g solonych migdałów

Polewa:
50 g czekolady gorzkiej
3 łyżeczki masła
50 g solonych migdałów

Wykonanie:
Mleko lekko podgrzać, następnie dodajemy do niego suche drożdże i odstawiamy na 10 m (jeśli używamy świeżych drożdży należy wcześniej zrobić zaczyn).
W międzyczasie roztapiamy masło, kiedy trochę ostygnie dodajemy do drożdży i mieszamy.
Czekoladę i migdały siekamy na mniejsze kawałki. W dużej misce mieszamy razem mąkę, kakao, cukier i wcześniej posiekaną czekoladę z migdałami. Do tej dużej miski wlewamy drożdże i wyrabiamy ciasto, aż uzyskamy jednolitą kulę.
Odstawiamy przekryte ściereczką w ciepłe miejsce do podwojenia objętości (u mnie zajęło to ponad 1h ale to chyba dlatego, że mam chłodne mieszkanie).
Wyrośnięte ciasto ponownie szybko zagniatamy. Rozwałkowujemy je na grubość 1 cm i wycinamy ciacha na kształt oponek. Układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy przez 10-12 min w 180 st C.

Po upieczeniu pączki zdejmujemy z blaszki i odkładamy na bok by wystygły. W tym czasie w kąpieli wodnej roztapiamy gorzką czekoladę z masłem. Migdały drobno siekamy nożem albo w blenderze.
Roztopioną czekoladą smarujemy pączki i posypujemy je migdałami.

To wszystko! Życzę wam wszystkiego najsmaczniejszego w 2014!

4 komentarze:

  1. dalszej wytrwałości życzę.
    i też mnie kuszą te pieczone pączki, muszę je zrobić jeszcze w karnawale ! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Boskie są ! Gratuluję setki :) I życzę wielu inspiracji :)

    Wyczytałam gdzieś, że jesteś z Łodzi ? ja też :) Pozdrawiam ciepło !

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham połączenie soli i słodkości ^^

    OdpowiedzUsuń