piątek, 17 stycznia 2014

Brązowy ryż na mleku kokosowym z pieczonymi bananami

To już chyba pewne, że pomimo ogromnej sympatii do krów, ich mleko i ja nie będziemy się lubić. Nie jest to mój wymysł, a smutna dorosła przypadłość. Dotknęło mnie to akurat w momencie kiedy zmierzyłam się z koszmarem z dzieciństwa - ryżem na mleku. Okazało się, że takie ryżowe słodkie coś jest naprawdę bardzo smaczne.
Na szczęście zostało mi trochę mleka kokosowego po gotowaniu zupy kukurydzianej, więc na jego resztkach zrobiłam sobie ostatnio na śniadanie taki ryż wzbogacony o całe mnóstwo pysznych dodatków.

Rice Coconut Milk Vanilla Pudding with Baked Banana, Walnuts and Maple Syrup


Składniki na jedną porcję:
50 gram brązowego ryżu
1-1,5 szklanki wody
150 ml mleka kokosowego
1 laska wanilii
1 banan
syrop klonowy
orzechy laskowe
wiórki kokosowe

Wykonanie:
Ryż gotujemy najpierw w wodzie przez ok 35 min. W razie gdyby woda odparowała dolewamy jej w trakcie gotowania. Piekarnik nastawiamy na 180 st C.
Następnie w rondelku podgrzewamy mleko i wsypujemy do niego ugotowany ryż, gotujemy przez ok 30 min. Laskę wanilii przekrajmy na pół i czubkiem noża wyciągamy ziarenka, dodajemy do gotującego się ryżu. W międzyczasie banana przekrajany na pół i 15 min przed końcem gotowania się ryżu wkładamy do piekarnika. 
Ugotowany ryż przekładamy do miski, na to wykładamy banana, polewamy syropem klonowym, posypujemy wiórkami i ostatecznie orzechami w dowolnej ilości.

Wskazówki:

  • Dla niektórych połączenie wanilii, banana, syropu klonowego może być bardzo słodkie. Jeśli nie macie tak słodkich zębów jak ja, możecie zrezygnować np. z syropu klonowego albo wanilii.
  • Dodatkowo ryż można ugotować wieczór wcześniej. Wybrałam drugą opcję, bo nie chciało mi się czekać na śniadanie tyle czasu ;)

Ogłoszenia Parafialne:

W najbliższą niedzielę po raz pierwszy w moim ulubionym mieście Łodzi odbędzie się Street Food Festival. Uwielbiam to miasto za takie inicjatywy, tym bardziej, że na festiwalu będziecie mogli spróbować też moich wypieków. Także tego...zapraszam serdecznie! :) 





3 komentarze: