wtorek, 4 lutego 2014

Pieczone jabłko nadziane orzechami, żurawiną i słonecznikiem

Po ostatnim weekendzie w domu czuję się słoń, moja mama nigdy nie pozwala mi wyjechać z pustym żołądkiem ani plecakiem. Zawsze dostaję taką wałówkę jaką mogłabym wykarmić wojsko. Jednak nie narzekam, na ten tydzień jestem zwolniona z gotowania obiadów ;)

Jeśli chodzi o śniadania mam potrzebę jeść po prostu lżej. Pierwsze co mi przyszło do głowy to pieczone jabłko. Jest ciepłe, sycące, słodkie i z odpowiednimi dodatkami nawet chrupiące. A jakie są wasze pomysły na zimowe zdrowe śniadania?


Baked Apples Stuffed with Cranberries and Walnuts


Składniki:
1 jabłko
1/4 szkl orzechów włoskich
3 łyżeczki słonecznika
mała garstka suszonej żurawiny

Wykonanie: 
Piekarnik nastawiamy na 180 st C. Jabłko wydrążamy pozbywając się gniazd nasiennych. Orzechy siekamy na mniejsze kawałki i mieszamy ze słonecznikiem i żurawiną, po czym wypełniamy nimi jabłko. Pieczemy przez ok 20 min. Jeść jeszcze gorące z łyżeczką miodu albo syropu klonowego.

5 komentarzy:

  1. Lubię takie jabłuszka :D Smaczne jest jeszcze nadziewane masłem orzechowym owinięte ciastem drożdżowym lub francuskim ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Omlet bananowy z masłem orzechowym <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Pycha ! Nie tylko na śniadanie ale i na deser ;) Ja stawiam najczęściej na kaszę mannę .

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja kocham pieczone jabłka z łyżeczką miodu, a na orzechy bym nie wpadła :)
    A mamy już takie są, boję się swojego jutrzejszego wyjazdu, bo pewnie jak zwykle kilka dni będzie mnie bolał kręgosłup od taszczenia tej ultraciężkiej walizki.

    OdpowiedzUsuń