sobota, 22 lutego 2014

Proste ciasto z jabłkami

Coś czego jeszcze o mnie nie wiecie, to fakt że kiedyś pracowałam w sklepie z porcelaną. Powód dla którego złożyłam tam cv, był inny niż chęć obkupienia się w drogocenne naczynia z których bałabym się później jeść. Chociaż przyznam, że niektóre były naprawdę piękne.
Rzecz jednak tkwiła w czymś innym, otóż za główną witryną stała cała gama kolorowych Kitchen Aidów, a ja gdzieś skrycie liczyłam na zniżkę i miliony monet za które mogłabym obdarować siebie w tą uroczą maszynę. Ach, ta młodzieńcza naiwność :D

Dzisiaj mam dla was przepis na ciasto, które użycia miksera absolutnie nie wymaga. Pochodzi z zeszytu mojej mamy, należy do tych które zawsze wychodzą i jednocześnie bardzo szybko znikają.

Apple Pie

Składniki:
2 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 czubate łyżki cukru pudru
200 g miękkiego masła
125 g serka waniliowego

8 jabłek
6 łyżek bułki tartej
1 łyżeczka cynamonu
2 łyżki cukru

Wykonanie:
Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia i cukrem pudrem. Masło kroimy w kostkę i razem z serkiem waniliowym dodajemy do suchych składników. Ciasto wyrabiamy ręcznie, aż wszystko ładnie się połączy i uzyskamy jednolite ciasto. Odstawiamy do lodówki.

Jabłka obieramy i przekrawamy na pół. Przy pomocy łyżeczki pozbywamy się gniazd nasiennych.
W osobnym naczyniu mieszamy razem bułkę tartą, cynamon, cukier i obtaczamy w niej każdą połówkę jabłka.

Ciasto wyjmujemy z lodówki i dzielimy na dwie części. Najpierw jedną część rozwałkowujemy na wielkość formy do pieczenia, wykładamy nią spód i układamy na nim jabłka. Rozwałkowujemy drugą część ciasta i przykrywamy nią jabłka, Pieczemy przez 40-50 min w 180 st C.
Wierzch można posmarować lukrem jeśli lubicie :)


Apple Pie

7 komentarzy: