poniedziałek, 17 marca 2014

Przepis na jedną muffinkę

Nie jest nowością, że baaaardzo lubię muffiny. Lubię je jeść szczególnie na śniadanie, jeszcze ciepłe z odrobiną masła w towarzystwie kawy. Taka jedna mała muffinka, to porcja w sam raz. Moje słodkie zęby są zaspokojone i nie czuję się też przejedzona. Problem jest jednak taki, że kiedy upiekę ich całą blachę jest niemal pewne, że na jednej się nie skończy.
Oj nie.

Znalazłam jednak bardzo proste rozwiązanie, skoro mam ochotę na tylko jedną muffinkę czemu by nie upiec pojedynczej sztuki? Przeliczyłam ile wypadnie składników i tak oto dzielę się z wami przepisem.

Potraktujcie go jako bazę i dobierzcie takie dodatki jakie lubicie najbardziej, mogą to być owoce świeże, suszone, nawet mrożone albo słonecznik, pestki dyni, wiórki kokosowe... pełna dowolność :)

Single chocolate chip & hazelnut muffin

Składniki:
1,5 łyżki mąki
1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżki cukru
1/2 łyżki oleju
1 łyżka mleka

Opcjonalnie:
trochę czekolady i orzechów laskowych

Wykonanie:
Suche składniki wymieszać razem, dodać olej, mleko i ponownie wymieszać ale trochę niedbale. Na koniec wsypujemy dodatki, znowu mieszamy i przekładamy do foremki.
Pieczemy w 200 st C przez 10-15 min.

Smacznego!

8 komentarzy:

  1. No i cudnie ;) To chyba idealny przepis dla tych, którzy egoistycznie chcą choć raz zrobić deser tylko dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
  2. też kooocham muffiny! 1 muffin to idealna porcja dla jednoosobowego gospodarstwa domowego:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pewnie jest pyszna, więc musiałabym zwiększyć ilość porcji! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. :) hihihihi jestem zachwycona.ale moje chlopaki by mnie udusily jakby tylko jedna zrobila

    OdpowiedzUsuń
  5. to tak na diete, na smaka tylko! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Też uwielbiam muffinki, zapisuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Genialny pomysł. Ja też tak mam niestety, że jak upiekę 12 sztuk, to te dwanaście sztuk w niewyjaśniony dotąd sposób nagle ląduje u mnie w brzuszku. Tak więc patent na jedną muffinkę jest absolutnie genialny!!!

    OdpowiedzUsuń