wtorek, 3 czerwca 2014

Muffinki z truskawkami i ricottą

Czekałam na truskawki z niecierpliwością, żeby zrobić te muffinki. Pierwszy raz wykorzystałam do nich ricottę i bardzo podpasywało mi to połączenie, dzięki niej muffiny są cudownie wilgotne i aromatyczne.

Dodatkowo zamiast zwykłej mąki użyłam zmielonej w blenderze kaszy pęczak. Swoją drogą przez nią zaliczyłabym małą wtopę, bo byłam przekonana, że nie zawiera glutenu. Jednak po bardziej wnikliwej analizie odkryłam, że ten rodzaj kaszy do takich nie należy. Mimo to, jest fajną alternatywą dla zwykłej mąki, nadaje muffinom ciekawą teksturę i smak. Na pewno będę ją wykorzystywać w kolejnych wypiekach :)

Ricotta Muffins With Strawberries

Składniki (na 12 sztuk):

Suche:
1 szklanka mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki cynamonu
4 łyżki cukru
szczypta soli

Mokre:
125 g ricotty
2 łyżki oleju roślinnego
1/2 szklanki mleka
1 jajko
3/4 szklanki pokrojonych na mniejsze kawałki truskawek

Wykonanie:
W dużej misce mieszamy razem suche składniki, z mniejszej misce mokre i łączymy wszystko razem. Przekładamy do foremek i pieczmy w 190 st C przez ok 15 min.

Dodatkowo możemy muffinki ozdobić ricottą wymieszaną z miodem i plasterkami truskawek.

Smacznego! :)

5 komentarzy:

  1. świetnie wyglądają, poproszę jedną:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z ricottą jeszcze nie jadłam, muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  3. Woooow, nieźle mnie zaskoczyłaś "mąką pęczakową". A muffinki wyszły Ci boskie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgłodniałam... wyglądają pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wyglądają bardzo smakowicie! no i te truskawki, mniaaam

    OdpowiedzUsuń