piątek, 27 czerwca 2014

Tarta serowa z truskawkami

Mogłabym napisać historię o tym jak uciekłam z korporacji, żeby podążać za swoją pasją. Prawda jednak jest taka, że firma w której czasami po kilkanaście godzin siedziałam przed monitorem, tworząc statystyki w excelu, po prostu pewnego dnia zamknęła się. Nie planowałam bycia ani kelnerką, baristką, a tym bardziej 'piekarzem/cukiernikiem'. Najlepsze rzeczy dzieją się po prostu przypadkiem.
Trafiła mi się najlepsza praca jaką mogłam sobie na ten moment wymarzyć, bo kiedy robisz to co lubisz to naprawdę zmienia się postrzeganie pracy.

Także tego, jeśli będziecie w Łodzi zapraszam na ciasto do Szwalni Smaków przy Piotrkowskiej 217. Jeśli mieszkacie trochę dalej, niosę wam przepis na przepyszną letnią tartę, spróbujcie jej koniecznie :)


Strawberry Cheesecake Tart


Składniki:
Ciasto:
250g mąki
100g masła pokrojonego w kostkę
100g cukru pudru
1 jajko
1 żółtko

Masa serowa:
600 g zmielonego twarogu
100 ml śmietanki 30%
100 g cukru pudru
2 jajka

Dodatkowo:
300 g truskawek
50 g płatków migdałów

Wykonanie:
Usypać wzgórek z mąki, zrobić w nim wgłębienie. Włożyć w nie masło, cukier i wymieszać czubkami palców. Powoli zagarniać mąkę, ugniatając ostrożnie, aż ciasto będzie miało ziarnistą konsystencję. Ponownie robimy wgłębienie i wbijamy w nie jajko i żółtko. Wyrabiamy ciasto, aż będzie gładkie.
Utworzyć z niego kulę, owinąć w folię i włożyć do lodówki na 1-2h lub na 30 min do zamrażalnika.

Formę do tarty wysmarować masłem i oprószyć mąką. Wyjmujemy ciasto z zamrażarki i rozwałkowujemy na okrągły placek nieco większy od naszej foremki i przekładamy, dokładnie dociskając brzegi. Spód nakłuwamy widelcem. Przykrywamy folią i odstawiamy do lodówki na 30 min.

Piekarnik nagrzewamy do 190 st C. Ciasto wyjmujemy z lodówki i kładziemy na nim papier do pieczenia. Nasypać warstwę ziaren suchej fasoli lub kulek ceramicznych, by docisnąć ciasto i uchronić przed nadmiernym wyrośnięciem. Pieczemy przez 15 min, ściągamy papier z fasolę i odstawiamy do ostygnięcia.

Zmniejszamy temperaturę piekarnika do 180 st C. W tym czasie przygotowujemy masę serową. Jajka roztrzepać i zmiksować z twarogiem. Dodać pozostałe składniki i wymieszać na gładką masę. Wylać na podpieczone ciasto i piec przez ok 45 min aż masa serowa się zetnie. Odstawić do ostygnięcia.

Truskawki kroimy w plasterki, płatki migdałów prażymy na suchej patelni i układamy na wierzchu tarty.

Smacznego! 

8 komentarzy:

  1. O, a ja mieszka bardzo blisko Łodzi i na pewno sie tam wybiorę ;) Co nie oznacza oczywiście, że nie zrobię tej cudnej tarty!

    OdpowiedzUsuń
  2. Opuszczenie korpo jeszcze nikomu nie wyszło chyba na złe. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zazdroszczę ci takiej fajnej pracy i mam nadzieję, że mi też się kiedyś uda ;)
    A tarta wygląda niezwykle apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. moje kubki smakowe w tym momencie szaleją... :) :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie jest robić w życiu to, co się lubi, a jeszcze fajniej to, co się kocha. Sama mam takie głupie marzenie otworzyć kiedyś własną kawiarnię, czy tam cukiernie. :)
    Do Łodzi postaram się zawitać w te wakacje, chciałabym tam studiować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakie idealne warstwy! Mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bo robić to co się kocha - to jest najważniejsze !! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam wbudowanego lenia, więc z chęcią się wproszę, tym bardziej, że mam niedaleko :-)

    OdpowiedzUsuń