wtorek, 12 sierpnia 2014

Bezglutenowe muffinki jogurtowe z czerwoną porzeczką

Mam to szczęście, że odkąd mieszkam w Łodzi, zawsze mam dosyć blisko jakiś rynek. Na pierwszym roku studiów był to mały, ale dobrze zaopatrzony ryneczek przy ulicy Wodnej. Kolejne lata to spacery na rynek Bałucki, gdzie przed laty zakupy robiła moja babcia.

Teraz dzielą mnie trzy minuty rowerem od Górniaka. Zawsze spędzam tam więcej czasu niż planowałam i zawsze też wydaję więcej pieniędzy. W takich przypadkach ujawnia się moje niezdecydowanie i biorę wszystko na co mam ochotę, w końcu lato nie trwa wiecznie i sezon na porzeczki kiedyś się skończy.

No właśnie à propos porzeczek, uwielbiam ich kwaskowatość, a szczególnie w wypiekach. Tak więc dzisiaj mam dla was przepis na muffinki, które przygotowałam z myślą o osobach uczulonych na gluten. Skorzystałam ze sprawdzonego przepisu na babeczki jogurtowe, a zwykłą mąkę zastąpiłam kukurydzianą i ryżową. Miałam obawy, że nie wyrosną i będą się rozwalać, jednak nic z tych rzeczy. Muffinki wyszły przepyszne, aż mam ochotę dalej eksperymentować z różnymi mąkami.

Gluten Free Red Currant Muffins

Składniki:
(na 18 babeczek)

1 mały (150 g) kubeczek dowolnego jogurtu

Umyć kubeczek po jogurcie i używać go do odmierzania pozostałych składników:
1 kubeczek mąki kukurydzianej
2 kubeczki mąki ryżowej
1 i 1/2 kubeczka cukru
1 łyżeczka cukru waniliowego
1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
3 jaja
1 kubeczek oleju roślinnego
2 kubeczki czerwonych porzeczek

Wykonanie:
Wymieszać mąkę kukurydzianą z ryżową i proszkiem do pieczenia, dodać resztę składników i wymieszaj na gładką masę. Na koniec dodać porzeczki i wymieszać je delikatnie w ciasto. Przełożyć do foremek i piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez około 25 minut. Sprawdź patyczkiem, czy ciasto nie przykleja się do niego. W razie konieczności piec ciasto jeszcze trochę dłużej, aż wyjęty patyczek będzie suchy.

Smacznego :)

12 komentarzy:

  1. Prezentują się apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudownie wyglądają te muffinki! ; )
    Świetny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też dostaję szaleju na rynku ;-) a babeczkami porzeczkowymi się częstuję, bo uwielbiam porzeczki :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ohhh... Takich to Zjadłabym 3 :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie wyglądają z tymi czerwonymi plamkami porzeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny przepis! Właśnie zrobiłam te babeczki, z tym że nie z porzeczkami, a ze skórką z cytryny i kokosem, i wyszły pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. och, jakie pyszne połączenie :)

      Usuń
  7. Są pyszne z borówkami!

    OdpowiedzUsuń
  8. A jaki olej roślinny najlepiej pasuje?

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyszły świetne! Dzięki, bo myślałam, że znalezienie przepisu na ciacha dla bezglutenowca jest nie do ogarnięcia... Zapisuję w zeszycie do częstego wykonywania.

    OdpowiedzUsuń