wtorek, 19 sierpnia 2014

Sernik ze śliwkami

Weekend w domu rodzinnym ma to do siebie, że planuję wypieki już kilka dni wcześniej. Nic tak nie cieszy, kiedy widzisz, że komuś uszy się trzęsą w czasie jedzenia. Zatem planuję więcej i na duże blachy.
Tym razem na liście były bajgle, sernik i tarta. Wszystko udało się zrealizować, dzisiaj po czterech dniach zostały tylko ostatnie bajgle i okruszki.

Dziś będzie nie byle jaki sernik, bo będąc w domu zmierzyłam się legendarnym przepisem z maminego zeszytu. Od siebie dodałam śliwki, ciasteczkowy spód i całkiem nieskromnie przyznam, że wyszło super.

Plum Cheesecake


Składniki: 
Spód:
200 g herbatników
3 łyżki kakao
60 g roztopionego masła

Masa serowa:
1 kg tłustego twarogu zmielonego trzykrotnie
12 łyżek roztopionego, przestudzonego masła (ok 100g)
6 jajek 
1 i 1/2 szklanki cukru
1 cukier wanilinowy
2 łyżki mąki ziemniaczanej

1/2 kg śliwek
2 łyżeczki cynamonu
2 łyżki cukru
50 g płatków migdałowych

Wykonanie:
1) Herbatniki kruszymy w blenderze, dodajemy kakao i roztopione masło. Mieszamy, aż uzyskamy konsystencję mokrego piasku.
2) Formę do pieczenia wykładamy papierem do pieczenia. Wysypujemy ciasteczkowy spód i rozprowadzamy równomiernie po całej powierzchni, dokładnie dociskając do dna. Odkładamy do lodówki.
3) Żółtka jajek oddzielamy od białek. Przy pomocy miksera łączymy razem żółtka, cukier i cukier waniliowy. Następnie dodajemy ser, roztopione masło, mąkę ziemniaczaną i wszystko dokładnie miksujemy.
4) W osobnej misce ubijamy białka na sztywna pianę i delikatnie dodajemy do masy serowej. Mieszamy do połączenia się składników.
5) Wylewamy masę serową na schłodzony ciasteczkowy spód, równomiernie rozprowadzając po całej powierzchni.
6) Śliwki myjemy, przekrawamy na pół i wyjmujemy pestki. Połówki śliwek mieszamy z cukrem i cynamonem, po czym wykładamy na wierzch serowej masy, na koniec posypując płatkami migdałów.

7) Pieczemy najpierw przez 15 min 120 st C, następnie zwiększamy temperaturę do 180 st C i pieczemy przez ok. 1h i 15 min. Gotowy sernik powinien być ścięty, lekko przyrumieniony i sprężysty.


Plum Cheesecake

8 komentarzy:

  1. Oj widać, że wyszło super! Mnie na sam widok uszy się trzęsą hehe :D

    OdpowiedzUsuń
  2. mniam! wygląda idealnie! jestem strasznie ciekawa smaku!

    OdpowiedzUsuń
  3. śliczne zdjęcia :) a sernika ze śliwkami nigdy nie próbowałam, ale że lubię i sernik i śliwki, jestem pewna że takie połączenie by mi zasmakowało ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. i tak pół blachy poszło w cycki w dobrym towarzystwie :)
    będzie mi się ten sernik śnił po nocach. dzięki <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Sernik idealny-musi być pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  6. Znam podobny sernik i wiem, że jest pyszny, ze śliwkami musi być niebo w gębie :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda wspaniale :-) Nie mam jednak ochoty na kawałek... Mam ochotę na całą foremkę :-D

    OdpowiedzUsuń
  8. Łał! wygląda tak domowo.... pyszne!

    OdpowiedzUsuń