poniedziałek, 1 września 2014

Cynamonowe jabłka w jajkach

Pod ostatnim postem z kaszą jaglaną, ktoś rzucił propozycję żebym stworzyła serię postów śniadaniowych. Z racji, że od czasu do czasu przytrafia mi się wolny poranek, który lubię rozpocząć czymś smacznym, to czemu nie?
Zebrałam więc wszystkie śniadaniowe propozycje w jedno miejsce i  znajdziecie je teraz w zakładce na samej górze :)

Przechodząc do konkretów, w ostatni poniedziałek spróbowałam czegoś czego trochę się bałam - jabłek w jajkach. To przedziwnie brzmiące połączenie znalazłam na instagramie Bzu, więc pod skórą czułam, że może być to strzał w dziesiątkę.
No i był, spróbujcie koniecznie :)

Apples & Eggs

Składniki:
(na dwie porcje)
1 duże jabłko
1 solidna łyżka masła
2 jajka
2 łyżeczki cynamonu
1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej

2 łyżeczki miodu
prażone pestki słonecznika

Plan działania:
Jabłko myjemy, obieramy i kroimy w grube plastry. Na patelni rozpuszczamy masło, dodajemy 1 łyżeczkę cynamonu i gałkę muszkatelową. Wrzucamy jabłka i dusimy je do momentu, aż zmiękną i zrobią się rumianie. Jajka należny rozbełtać widelcem z pozostałym cynamonem po czym zalewamy nimi jabłka. Smażymy aż się zetną.

Polewamy miodem, posypujemy słonecznikiem i gotowe :)

Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Świetny post! ;)

    Pozdrawiam
    ___________
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy przepis, takich jabłek nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. o kurczę! pierwszy raz się z takimi jablkami spotykam! super!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawie dobrałaś składniki :) U mnie brakuje przepisów na zdrowe śniadanka, to dlatego, że rano zupełnie brakuje chęci do działania :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Jabłka i cynamon o połączenie idealne :) !

    OdpowiedzUsuń