niedziela, 11 stycznia 2015

Muffinki bananowe z palonym masłem i kruszonką

Kiedy ostatnio zostałam zapytana o 5 ulubionych smaków, przyznam, że miałam nie lada zagwozdkę. Bardzo długo zastanawiałam się nad odpowiedzią i jeśli w jakiejś grze od tego zależałoby moje życie, no cóż przegrałabym je.
Po sporym namyśle wskazałam na smak migdałów, cytrusów, chili, gorzkiej czekolady i miodu. Do tej pory nie jestem przekonana co do tego zestawienia i ciągle nad tym myślę. Co chwila przypominają mi się smaki, które walczą o bycie w czołówce ulubionych.
Jednak pracując dzisiaj nad pracą magisterską doznałam oświecenia. Albowiem jest jeden smak, który zawsze lubiłam i wielbić będę. O jakim smaku mówię? Jedno słowo: MASŁO. Królestwo za masło.

Jak tylko pojawiła się ta myśl, tak zaraz byłam w kuchni i czarowałam maślane muffiny. Nie byle jakie bo z masłem przypalanym, bardzo aromatycznym, wręcz orzechowym w swej woni. Do tego banany, syrop z agawy i oczywiście kruszonka.
Idealny scenariusz niedzielnego śniadania :)

Brown Butter Banana Muffins


Składniki:
(na 6 muffinów)
55 g masła
2 banany
6 łyżek syropu z agawy
1 jajko
1 szklanka mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Kruszonka:
2 łyżki masła
2 łyżki cukru
2 łyżki mąki

Wykonanie:
1) Piekarnik nagrzewamy do 200 st C.
2) Banany obieramy i rozgniatamy widelcem.
3) Masło rozpuszczamy w rondelku i podgrzewamy, aż się zezłoci, lekko zbrązowieje, ale nie przypali (przypalanie masła najlepiej kontroluje się używając rondelka albo patelni z jasnym dnem).
4) Do masła dodajemy połowę rozgniecionych bananów i podgrzewamy razem przez ok 3 min. Odstawmy do ostygnięcia.
5) W małej misce mieszamy razem banany, masło, syrop z agawy i jajko.
6) Do drugiej większej miski wsypujemy mąkę, proszek do pieczenia, dodajemy mokre składniki i mieszamy dosyć niedbale.
7) Kruszonka: wszystkie składniki połączyć i rozcierać palcami
8) Ciasto wykładamy do foremek, posypujemy z wierzchu kruszonką i pieczemy przez ok. 25 min

14 komentarzy:

  1. Bardzo lubie smak palonego masla!
    Sliczne muffiny!
    :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdybym też wczoraj znalazła ten przepis- piekłabym. Zapisuję do zrobienia na kolejny raz, bo wyobrażam sobie jak dobrze muszą smakować.

    OdpowiedzUsuń
  3. uuuwielbiam takie muffiiny!

    PS. Chciałabym Serdecznie zaprosić do wzięcia udziału w moim czekoladowym konkursie! Więcej szczególów na moim blogu !

    OdpowiedzUsuń
  4. mmm zaintrygowało mnie to palone masełko :) musi pachnieć oblędnie! uwielbiam takie smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Palone masło...hmmmmm.....bardzo ciekawy pomysł.....muszę koniecznie spróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. hmmm... a jesli nie mam syropu z agawy? można czymś zastapić? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można syropem klonowym, płynnym miodem albo golden syrup :)

      Usuń
    2. Dziękuję, wyszły pyyyycha ^.^

      Usuń
    3. super, bardzo się cieszę! :)

      Usuń
  7. Hej, piękne zdjęcia, masz talent!!! Robiłam mufinki bananowe, ale niestety nie wyszły najlepiej. W środku ciasto zbite ( zakalec) przepis na kruszonkę też nie bardzo wyszedł więcz zmieniłam proporcje 2:1:1. Co do ciasta nie wiem czy tak ma być ale wyszło coś na wzór zbitego zakalca :( szkoda :( bo fotografie piękne :(

    OdpowiedzUsuń