wtorek, 10 marca 2015

Ogórek + gruszka + jarmuż = Super Koktajl

Właśnie zdałam sobie sprawę, że za dwa dni stukną mi cztery lata nadawania tutaj, dacie wiarę? Zanim jednak wymyślę coś obłędnie słodkiego, z czym będę świętować urodziny, muszę podzielić się z Wami fajnym koktajlem.

Kilka dni temu znajoma zagadnęła mnie o ulubione smoothie. Bez wahania wyrecytowałam przepis na ulubiony koktajl mleczno-bananowy z dodatkiem kawy i masła orzechowego. Został moim faworytem od pierwszego łyka, to solidna porcja słodyczy ale też energii.

Jednak z pojawieniem pierwszych słonecznych promieni, zwiastujących nadejście wiosny, urosły we mnie dwie zachcianki. Potrzeba biegania i jedzenia zielonych rzeczy. No i tak sobie wymyśliłam zdrowy, lekki i orzeźwiający napój (swoją drogą idealny po porannej przebieżce). Moja mama zapewne wyrecytowałby wam jeszcze wszystkie zdrowotne właściwości poszczególnych składników, ale ja Wam tego oszczędzę i zaproszę po prostu do wypróbowania :)

Green Smoothie

Składniki:
(na jedną szklankę)

10 cm zielonego ogórka
1 dojrzała gruszka
2 garście jarmużu
1 cm świeżego imbiru
3/4 szklanki wody
sok z 1 pomarańczy
2 łyżki syropu z agawy
1 łyżka oleju lnianego

Wykonanie:
Myjemy wszystkie owoce i warzywa. Ogórek, gruszkę, jarmuż kroimy na mniejsze kawałki, wrzucamy do blendera. Następnie imbir obieramy ze skórki, dolewamy wody, soku z pomarańczy i wszystko miksujemy. Na koniec dodajemy syrop z agawy oraz olej lniany, mieszamy po raz ostatni i gotowe :)

6 komentarzy:

  1. Super zielony koktajl - cieszmy się początkami wiosny! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. robiłam ostatnio podobne koktajle- ale dziś załamała mnie jakaś dietetyczka w TV - ogórek zabiera całą witaminę C z innych owoców i warzyw , a ja na bazie ogóra dodawałam sok z cytryny i pietruszkę - to sobie popiłam. Teraz robię na zielonej herbacie albo czystku:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Głośno mlaskam, bo uwielbiam wszelkie zielone koktajle :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej! Napisalabys przepis na ten koktajl mleczno bananowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hej, na taki koktajl potrzebujesz 1 banana, mleko (ok 250 ml), 1 łyżeczka kawy rozpuszczalnej, 1 łyżeczka masła orzechowego, 1 łyżeczka kakao, a jak mam ochotę jeszcze bardziej się dosłodzić dodaję z 3 daktyle :)

      Usuń