piątek, 10 kwietnia 2015

Gryczanka daktylowa z pieczonymi bananami

Moja mama po każdych świętach obiecuje, że następnym razem nie będzie szykować tak wielkich ilości jedzenia. Kiedy jednak przychodzi co do czego, siadamy całą rodziną przy stole, na którym praktycznie nic już się nie mieści. I choć, każdy już stęka, że więcej nie może, sięgamy po następne kawałki mazurka, a później jeszcze sernika, ach i na koniec babki gotowanej. Bo wszystkiego trzeba spróbować, a jak!

Całkiem naturalnie po powrocie do Łodzi jedyne czego pragnęłam to detoks. Wytrwałam jeden dzień, kolejnego dnia na śniadanie zjadłam gryczankę. Nie mylić z Grycanką.

Płatki gryczane są dla mnie odkryciem ostatniego miesiąca. Chociaż prawdę mówiąc przeleżały w szafce z miesiąc zanim zrozumiałam ich potencjał, więc teraz szybko nadrabiam zaległości. Bardzo lubię robić z nich super zdrowe i chrupiące crumble z przepisu Asi, dodawać do muffinów, czy jeść jako rzeczoną gryczankę.

To bardzo proste i szybkie śniadanie, które możemy przygotować nawet w wielkim pośpiechu. Gotujemy zawsze w takiej samej proporcji, gdzie na porcję płatków przypadają dwie wody lub mleka. Kwestia dodatków zależny już od naszej kreatywności, ja lubię słodkie śniadania, więc do swojej gryczanki dodaję naturalnie słodkie daktyle i banany. Po takim śniadaniu jestem wystarczająco zasłodzona i nasycona aż do obiadu.

Buckwheat porridge with dates and baked banana

Składniki:
1/2 szkl płatków gryczanych
1 szkl dowolnego mleka (użyłam ryżowego)
6 daktyli
1 banan
posiekane orzechy
1 łyżeczka syropu z agawy/miodu

Wykonanie:
Piekarnik nagrzewamy do 180 st C. Banana kroimy wzdłuż na pół i pieczemy przez 10 min.
Daktyle siekamy na mniejsze kawałki, wrzucamy do rondelka razem z płatkami i zalewamy mlekiem. Gotujemy ok. 5 min na małym ogniu, od czasu do czasu mieszając.
Przełożyć do miski, na wierzchy położyć upieczonego banana, polać syropem z agawy i posypać orzechami.

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Idealna miska zdrowia! Kocham połączenie daktyli z bananami <3

    OdpowiedzUsuń