piątek, 24 lipca 2015

Sernik chałwowy

Odkąd pracuję w wegańskiej knajpie jadłam już chyba każdą możliwą wersję niby-serników. Do tej pory pamiętam jagodowy sernik z tofu, albo jagielnik z mango i truskawkami. Nie będę ukrywać, były przepyszne!

Mam jednak taką małą słabość w postaci twarogu i jak przychodzi ochota, to jest ona totalnie bezkresna. W zeszłym tygodniu kończąc pracę późno w nocy, wracając rowerem ulicą Piotrkowską, potrzeba ta dopadła mnie w formie sernika. Miałam ochotę upiec go już, zaraz, teraz! Niestety nie mając zapasu sera 'w razie czego' musiałam czekać do rana. I myślcie sobie, że nie do końca wszystko ze mną ok, ale rano wstałam wcześnie jak skowronek, pełna ekscytacji... z powodu sernika.

No także, jeśli dopadają was podobne zachcianki, ochoty i potrzeby, spróbujcie tego sernika chałwowego. Myślę, że spełni wasze oczekiwania :)

Halva Cheesecake


Składniki:
1 kg sera (trzykrotnie zmielonego lub gotowego z wiaderka)
200 g cukru
3 łyżki mąki ziemniaczanej
5 jajek
125 ml śmietanki 30% lub 36%
300 g chałwy

Spód:
1 szklanka daktyli bez pestek
150 g płatków owsianych

Dodatkowo:
ulubione owoce

Wykonanie:
1) Daktyle zalewamy wrzątkiem i odstawmy na bok.
2) Piekarnik nagrzewamy do 175 st C.
3) W dużej misce miksujemy razem ser, cukier i mąkę. Kiedy składniki się połączą, cały czas mieszając dodajemy jajka po kolei.
4) W blenderze miksujemy razem chałwę ze śmietanką i dodajemy do masy serowej. Wszystko dokładnie mieszamy
5) Daktyle blendujemy z płatkami owsianymi, aż uzyskamy dosyć jednolitą kleistą masę.
6)Tortownicę wykładamy papierem do pieczenia i na dnie wyklejamy daktylowy spód.
7) Wylewamy na niego masę serową i pieczmy przez 15 min w 175 st C. Po czym zmniejszamy temperaturę do 120 st C i pieczemy dalej przez 1,5 h.

Smacznego! :)


4 komentarze:

  1. Przyznam szczerze, że jeszcze nie jadłam tofurnika, ale prawdziwego serowego sernika chyba nic nie zastąpi:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Samczny. W parcy tez masz fantastyczne smaki:) Jak cudnie, że takie knajpy są:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cóż za świetny pomysł, idealny dla dzieciaków, prawda?

    OdpowiedzUsuń